Do głównych celów zajęć terapeutycznych należą: budowanie pozytywnego obrazu siebie, stworzenie okazji do odreagowania napięć emocjonalnych.

Natomiast cele edukacyjne obejmują:

  • wzajemne poznanie się,
  • integracja grupy,
  • wytworzenie atmosfery bezpieczeństwa, zaufania i wsparcia,
  • ustalenie reguł i norm grupowych,
  • nabywanie umiejętności wyrażania uczuć,
  • rozpoznawanie emocji u siebie i innych,
  • rozwijanie umiejętności udzielania informacji zwrotnych,
  • uświadomienie sobie, że uczucia mogą się zmieniać,
  • ćwiczenie umiejętności koniecznych do wzięcia odpowiedzialności za swoje zachowanie w kontaktach z innymi i do panowania nad tymi zachowaniami,
  • ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z napięciem,
  • pokonywanie lęku przed wystąpieniem publicznym,
  • uczenie zachowań, które ułatwiają porozumiewanie się,
  • świadome i wolne od agresji radzenie sobie z konfliktami,
  • wypracowywanie sposobów na radzenie sobie z konfliktami,
  • rozwój ekspresji ruchowej.

Cele rozwojowe działań terapeutycznych oznaczają nabywanie podczas zajęć umiejętności społecznych przydatnych w radzeniu sobie z posiadanymi problemami, które służyć będą jego rozwojowi społecznemu i osobistemu i będzie to:

  • poznanie własnej podatności na wpływy innych osób,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • rozwijanie twórczego myślenia, zgodne działanie w zespole i współdziałanie z innymi,
  • tworzenie wspólnych prac,
  • analiza ćwiczonych umiejętności,
  • rozbudzanie gotowości do swobodnego wypowiadania się,
  • odczuwanie radości z wykonanego zadania.

Zajęcia terapeutyczne i socjoterapeutyczne prowadzone sa we wtorki i czwartki. 

Opracowała: Bożena Baran