Grupa Żabki

Tydzień I „Zwierzęta sprzed milionów lat”
 

  • Rozwijanie u dzieci zainteresowań czasami prehistorycznymi.
  • Rozwijanie umiejętności odejmowania i przeliczania w zakresie 9.
  • Wyrabianie umiejętności współdziałania z rówieśnikami podczas zabawy z piosenką.
  • Wyrabianie wyobraźni muzycznej i koordynacji słuchowo-ruchowej.

Tydzień II  „Pogoda marcowa”

  • Rozwijanie zainteresowania różnymi zjawiskami pogodowymi. Rozwijanie wiedzy przyrodniczej.
  • Wyrabianie umiejętności współdziałania z rówieśnikami.
  • Doskonalenie koncentracji uwagi podczas zabaw.
  • Kształtowanie umiejętności rozwiązywania sytuacji problemowych.

Tydzień III  „Wiosno, ach to ty!”

  • Utrwalanie wiedzy na temat ptaków powracających na wiosnę do Polski.
  • Doskonalenie swobody ruchów w przestrzeni.
  • Zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie.
  • Kształtowanie postawy badawczej.

Tydzień IV  „Mamy różne charaktery”

  • Rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji.
  • Rozwijanie umiejętności odróżniania zachowań pozytywnych od negatywnych.
  • Rozwijanie umiejętności uczestnictwa we wspólnej zabawie.
  • Kształtowanie postaw prospołecznych.

Piosenka do nauki: Wołanie Wiosny

 1. Dzisiaj w drodze do przedszkola
    już zielone były pola,
   a bociany klekotały,
   bo na łąkę przyleciały.

           Ref. Zielona wiosenka nas woła, zielona panienka wesoła.
                  W oczy świeci nam  złotym słońcem
                  i rozrzuca kwiaty pachnące.

2. Na gałązkach pierwsze pąki,
   a na pąkach pierwsze bąki.
   Żabki skaczą, a skowronek
   śpiewa jak srebrzysty dzwonek.

             Ref. Zielona wiosenka nas woła ………….

3. Na spacerze zobaczymy,
    czy już nigdzie nie ma zimy.
   Teraz wiosna rządzić będzie,
    z czego bardzo się cieszymy!

            Ref. Zielona wiosenka nas woła ……………


Wiersz do nauki: „Wiosenne porządki” - Jan Brzechwa

Wiosna w marcu zbudziła się z rana,
Wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana,
Lecz zajrzała we wszystkie zakątki:
- Zaczynamy wiosenne porządki.
Skoczył wietrzyk zamaszyście,
Poodkurzał mchy i liście.
Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek
Powymiatał brudny śnieżek.
Krasnoludki wiadra niosą,
Myją ziemię ranną rosą.
Chmury, płynąc po błękicie,
Urządziły wielkie mycie,
A obłoki miękką szmatką
Polerują słońce gładko,
Aż się dziwią wszystkie dzieci,
Że tak w niebie ładnie świeci.
Bocian w górę poszybował,
Tęczę barwnie wymalował,
A żurawie i skowronki
Posypały kwieciem łąki,
Posypały klomby, grządki
I skończyły się porządki.