Grupa Skrzaty

Tydzień I - Skąd wiem, że mija czas?

  • Poznawanie zwyczajów związanych z witaniem nowego roku.
  • Poznawanie rodzajów przyrządów do odmierzenia czasu.
  • Rozwijanie dykcji i artykulacji podczas śpiewu.
  • Rozwijanie inwencji twórczej. Rozwijanie umiejętności manualnych.

Tydzień II – Za jaką postać przebiorę się na bal?

  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
  • Zapoznanie z tematyką dotyczącą karnawału.
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania według podanego kryterium.
  • Rozwijanie logicznego myślenia.

Tydzień III – Za co kocham babcię i dziadzia?

  • Rozwijanie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej.
  • Zachęcanie do uważnego słuchania N. Zachęcanie do sprawiania przyjemności bliskim.
  • Rozwijanie umiejętności manualnych. 

Tydzień IV – Kto dokarmia zimą zwierzęta?

  • Rozwijanie umiejętności skupienia uwagi na treści opowiadania.
  • Rozumienie konieczności dokarmiania ptaków w okresie zimowym.
  • Doskonalenie wiedzy na temat dokarmiania zwierząt zimą. 

Piosenka do nauki: „Babciu, droga babciu”

Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My tupiemy – tup, tup, tup,
teraz babciu Ty to zrób!

Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My skaczemy – raz, dwa, trzy,
teraz babciu podskocz Ty!

Dziadku, drogi Dziadku, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My klaszczemy – raz, dwa, trzy,
teraz dziadku zrób to Ty!

Dziadku, drogi Dziadku, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My całuski damy Ci,
teraz dziadku daj nam Ty!