Grupa Skrzaty

Tydzień I. Kim będę, gdy dorosnę?
 

  • Stwarzanie okazji do poznawania różnych zawodów.
  • Klasyfikowanie przedmiotów według wybranego kryterium.
  • Wykonywanie ustalonych poleceń na dźwięk instrumentu.
  • Rozwijanie umiejętności wydawania krótkich poleceń.

Tydzień II. Jaka jest moja ulubiona baśń?

  • Budzenie zainteresowania literaturą dla dzieci.
  • Kształtowanie świadomości na temat książki jako źródła wiedzy.
  • Rozwijanie koordynacji ruchowej
  • Rozwijanie wyobraźni twórczej i umiejętności manualnych.

Tydzień III. Gdzie mieszka sztuka?

  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
  • Układanie kompozycji z figur geometrycznych.
  • Rozwijanie swobody ruchu. Opanowanie melodii i tekstu piosenki.
  • Pobudzanie i rozwijanie aktywności twórczej.

Tydzień IV. Kiedy żyły dinozaury?

  • Zdobywanie informacji na temat dinozaurów.
  • Doskonalenie umiejętności posługiwania się określeniami: wysoki, niski.
  • Poznanie pracy paleontologa.
  • Rozwijanie umiejętności pracy w grupie.

Piosenka do nauki: „ Trzy małe dinozaury"

1. Trzy małe dinozaury biegają po polanie.
Każdy od mamusi zaraz coś dostanie. / 2x
Ten pierwszy lubi mięsko, ten drugi lubi listki,
a trzeci ten najmniejszy, lubi wszystko. /2x

Ref.: Biegną dinozaury, tup, tup, tup.
trawę łapy swe wytarły, szur, szur, szur.
Skaczą po kamieniach, siup, siup, siup.
Mamo daj coś do zjedzenia: chrup, chrup, chrup.

2. Trzy małe dinozaury wspinają się na skały,
a mamusia woła, by tam uważały. / 2x
Ten pierwszy lubi słońce, ten drugi lubi burze, 
a trzeci lubi skakać przez kałuże. / 2x