Grupa Biedronki

1. Temat: Dzieci z całego świata.

  • Kształtowanie szacunku i życzliwości do dzieci z różnych stron świata, wzbogacanie wiadomości na temat życia ludzi na różnych kontynentach.
  • Uświadomienie dzieciom potrzeby przyjaźni i jej znaczenia w życiu człowieka.
  • Rozwijanie umiejętności działania i współdziałania.
  • Rozwijanie wrażliwości na to, co w życiu piękne; różnorodność nacji, odmienna kultura (muzyka, tradycje).
  • Określenie kierunków i ustalenie położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby oraz w stosunku do innych przedmiotów.

2. Temat; Już wkrótce lato.

  • Określanie charakterystycznych dla lata zmian w przyrodzie i otoczeniu, dostrzeganie bogactwa barw, kształtów, zapachów i dźwięków.
  • Uczenie dostrzegania, odkrywania, odbierania i przeżywania wrażeń estetycznych, których dostarcza świat przyrody.
  • Rozwijanie umiejętności liczenia.
  • Wprowadzenie w świat wartości uniwersalnych, takich jak dobro, sprawiedliwość.
  • Dokonywanie oceny postępowania oraz wzbogacenie słownictwa opisującego cechy charakteru

3. Temat: Zwiedzamy nasz kraj.

  • Poznawanie naszego kraju i jego krajobrazów, najważniejszych regionów, wyszukiwanie ich na mapie Polski.
  • Wzbogacenie szacunku i miłości do swojej miejscowości i kraju.
  • Wzbogacanie wiedzy na temat poszczególnych regionów Polski poprzez ilustracje, prezentacje, filmy.
  • Środki lokomocji- rozpoznawanie i nazywanie wybranych pojazdów lądowych, wodnych, powietrznych.
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania, liczenia.

4. Temat:Wkrótce wakacje

  • Zwracanie uwagi na zbliżające się wakacje. rozumienie potrzeby wypoczynku podczas wakacji.
  • Rozwijanie aktywności poznawczej – uświadomienie zagrożeń związanych z wakacyjnym wypoczynkiem.
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych.
  • Kształtowanie prawidłowej postawy ochrony i poszanowania środowiska podczas letniego wypoczynku.
  • Kształtowanie postawy badawczej wobec otaczającego świata.

5. Temat: Ekozabawki

  • Kształtowanie podstawowych zasad ochrony przyrody.
  • Rozwijanie świadomości ekologicznej dzieci, kształtowanie poczucia odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego.
  • Rozwijanie aktywności poznawczej – zapoznanie z etapami powstania papieru.
  • Przeprowadzenie eksperymentów z lusterkiem, wyjaśnienie zjawiska odbicia światła.
  • Poznanie sposobów ochrony przyrody oraz rozumienie potrzeby ich przestrzegania.

PIOSENKA DO NAUKI

,,Kocham Lato’’

I. Wiosna wcale się nie spieszy
   I wciąż zimne są poranki
   Lecz mnie sama myśl już cieszy,
   Że do piwnic schowaliśmy sanki

Ref :
Kocham latem być na plaży
Kocham, gdy mnie słonko praży
Kocham morze, kocham fale
Mogę tam przebywać stale

II. Chcę już włożyć krótkie spodnie
    Chcę jeść lody po kolacji
    Chcę znów z dziećmi grać w dwa ognie
    Chcę już bardzo cieszyć się z wakacji