Grupa Biedronki

1.Temat: Tak mija nam czas.

  • Zapoznanie ze sposobem odczytywania godzin na tarczy zegara.
  • Zapoznanie z różnymi rodzajami zegarów.
  • Wzbogacanie wiedzy na temat zegarów.
  • Utrwalenie nazw: pór roku, miesięcy i dni tygodnia.
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • Zapoznanie ze sposobem odczytywania godzin na tarczy zegara.
  • Rozwijanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń.
  • Rozwijanie poczucia rytmu.
  • Rozwijanie myślenia logicznego.
  • Poznawanie nazw dni tygodnia.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Dbanie o estetykę wykonywanej pracy.

2.Temat: Zwierzęta zimą.

  • Wzbogacanie wiedzy o ptakach.
  • Poszerzanie wiedzy o pracy leśniczego.
  • Poznawanie tropów zwierząt.
  • Wzbogacanie informacji przyrodniczych.
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego.
  • Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • Wprowadzenie dodawania jako przybywania elementów.
  • Zapoznanie z graficznym znakiem dodawania.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej.
  • Rozwijanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń.
  • Umiejętne łączenie ruchu z muzyką.
  • Doskonalenie poczucia rytmu.
  • Rozwijanie kreatywności.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Budzenie satysfakcji z wykonanej pracy.
  • Rozwijanie umiejętności odczytywania kodu.

3.Temat: Kim są rodzice moich rodziców?

  • Utrwalenie wiedzy na temat sposobów spędzania czasu z dziadkami.
  • Zapoznanie z drzewem genealogicznym.
  • Rozwijanie umiejętności pracy w grupie.
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego.
  • Odkrywanie litery b, B: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
  • Rozwijanie umiejętności dodawania.
  • Przeliczanie elementów.
  • Rozwiązywanie zadań tekstowych.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie koordynacji ruchowej.
  • Doskonalenie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy z piosenką.
  • Rozbudzanie zainteresowania muzyką i tańcem.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Rozbudzanie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy.
  • Doskonalenie umiejętności współdziałania podczas zabaw grupowych.

4.Temat: Fryzjer, weterynarz czy lekarz?

  • Poznawanie pracy fryzjera.
  • Zapoznanie z przyrządami i akcesoriami potrzebnymi do wykonywania wybranych zawodów.
  • Wzbogacanie słownictwa o nazwy zawodów dawnych i współczesnych.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie koordynacji ruchowej.
  • Rozwijanie umiejętności improwizacji ruchowej.
  • Rozwijanie poczucia rytmu.
  • Rozwijanie zainteresowań badawczych.
  • Dbanie o porządek na stanowisku pracy.
  • Rozwijanie umiejętności przewidywania.
  • Wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł.

5.Temat:Baśnie, bajki i bajeczki.

  • Zapoznanie z zasadami korzystania z książek – rozumienie potrzeby dbania o książki.
  • Rozwijanie zainteresowania książką, wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich.
  • Rozbudzanie kreatywności i swobodnej ekspresji teatralnej – odgrywanie ról.
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej.
  • Rozwijanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń.
  • Umiejętne łączenie ruchu z muzyką.
  • Doskonalenie poczucia rytmu.
  • Rozwijanie kreatywności.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Budzenie satysfakcji z wykonanej pracy.
  • Rozwijanie umiejętności odczytywania kodu.

PIOSENKA DO NAUKI

,,Moja Babcia”

1.Moja babcia jest kochana i najlepszą babcią jest,
a co dla mnie najważniejsze tylko Ona dobrze wie.
Moja babcia najwspanialsza uśmiech wciąż na ustach ma,
daje miłość daje radość, wszystko co najlepsze da.

Ref : Babciu kochana chcę powiedzieć Tobie
jesteś babcią z najwspanialszych snów.
Jesteś księżniczką a ja księciem Twoim
moja babciu bardzo kocham Cię. 2X

2. Dziś twe święto babciu miła życzeń sto dla Ciebie mam,
za kochane Twe serduszko swoje serce Tobie dam.
Bądź wciąż przy mnie rano, wieczór, przytul babciu mocno je
ja od siebie dam buziaka, bo tak bardzo kocham Cię.