Grupa Biedronki

1. Temat: Zwierzęta sprzed milionów lat
 

  • Odkrywanie litery z, Z w toku zabaw dydaktycznych.
  • Poznanie różnych gatunków dinozaurów oraz zwierząt z epoki lodowcowej.
  • Zapoznanie się z odejmowaniem na konkretach.
  • Poznanie nowego zawodu: paleontologa.
  • Wykonanie prostych eksperymentów podczas zabaw badawczych.
  • Udział w zabawach doskonalących umiejętności językowe.
  • Rozwijanie umiejętności odejmowania oraz przeliczania w zakresie 9.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej, wszechstronne i harmonijne rozwijanie organizmu.
  • Stymulowanie ekspresji plastyczno-konstrukcyjnej podczas wykonywania pracy plastycznej związanej ze światem prehistorycznym.
  • Wspieranie rozwoju poznawczego, doskonalenie wymowy oraz rozwijanie czynnego słownika dzieci

2. Temat: Pogoda marcowa

  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie typowych dla przedwiośnia: dłuższe dni, silniejsze oddziaływanie promieni słonecznych, powracające pierwsze ptaki.
  • Posługiwanie się nazwą pory roku i miesiąca.
  • Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • Rozwijanie umiejętności poprawnego liczenia.
  • Rozwijanie umiejętności myślenia logicznego.
  • Reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Rozwijanie wiedzy ogólnej dzieci.
  • Rozwijanie umiejętności rozwiązywania działań matematycznych.

3. Temat: Wiosno, ach to ty!

  • Poznawanie zwiastunów wiosny, kwitnienie wierzby, leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach, krzewach.
  • Pierwsze wiosenne kwiaty, w tym kwiaty chronione.
  • Utrwalanie wiadomości na temat ptaków wracających do Polski na wiosnę.
  • Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10, rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych.
  • Doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej.
  • Rozwijanie koncentracji uwagi.
  • Poszerzanie informacji na temat wiosennych prac w ogrodzie.
  • Utrwalenie wiadomości na temat obiegu wody w przyrodzie.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Kształtowanie postawy badawczej.

4. Temat: Wielkanoc

  • Zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, zachęcanie do wypowiadania się w grupie.
  • Zapoznanie z tradycją malowania pisanek, rozbudzanie ciekawości poznawczej.
  • Wzbogacanie wiadomości na temat zwyczajów wielkanocnych, rozwijanie mowy
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego.
  • Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • Wprowadzenie pojęć: dłuższy, krótszy, rozwijanie umiejętności porównywania długości.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie koncentracji uwagi.
  • Rozwijanie umiejętności odróżniania pozytywnych zachowań od negatywnych.
  • Rozwijanie sprawności manualnej. 

PIOSENKA DO NAUKI

„Jesteś super”

Kolejny raz gdy wstaje rano,
uśmiechem witam dzień
Ruszam w drogę po marzenia,
nic nie zatrzyma mnie.
Krok po kroczku choćby wolno
Ważne by nie przestać iść
Odwagi pełne mam kieszenie
Strach od dawna w szafie śpi.
Nie budźmy go, razem z nami chodź.
Ref: Razem możemy zdobyć to co chcemy
Gdy w sercu masz taniec świat nie ma granic
Poleć na księżyc, zapleć warkocz tęczy
Zrobisz to na luzie, wystarczy tylko uśmiech.
Jesteś super możesz wszystko,
Nie zaprzeczy temu nikt
Możesz zmienić świat na lepszy
Jeśli zaczniesz właśnie dziś
Trzy podskoki, dwa obroty
Zatańcz jak Ci w duszy gra
Gdy zachwiejesz się spokojnie
ja przy Tobie będę stać
Nie jesteś sam, masz przyjaciół nas
To jest ten czas, uśmiechnij się i tańcz.


WIERSZ DO NAUKI

„Wiosna”

Przyszła wiosna cichuteńko,
Przyszła wiosna na paluszkach
I na wierzbie, wśród gałęzi
Zatańczyła w żółtych puszkach

Zdjęła z jezior tafle lodu,
Pościągała z róż chochoły,
Dała drzewom świeżą zieleń,
Obudziła w ulach pszczoły

Wlała w ziemię zapach deszczu,
Pobieliła słońcem ściany
Namówiła do powrotu
Wilgi, czaple i bociany

Dzikie śliwy i czeremchy
Obsypała białym kwiatem
I na łące, w blasku słońca
Czeka na spotkanie z latem.