Zainspirowane postawą dyrektora przedszkola Pani Danuty Rusin, nauczycielki naszej placówki poszukują i wdrażają wyszukane rozwiązania edukacyjne. Jednym z takich rozwiązań są ciekawe zabawy badawcze i doświadczenia wprowadzające dzieci w świat fizyki i chemii.
Stały się one ważnym elementem nauki w naszym przedszkolu. Rozwijają u dzieci naturalną pasję odkrywania świata, pomagają zrozumieć zjawiska z najbliższego otoczenia, dając podwaliny do wiedzy z zakresu fizyki i chemii na dalszych etapach nauki.
Tego typu eksperymenty zespół nauczycieli grupy III prowadzi w bieżącym roku szkolnym. Dzieci eksperymentują z wiatrem i powietrzem, poznają stany skupienia i właściwości wody oraz proces filtracji. Badają ziemię, piasek i glinę. Próbują zrozumieć tajemnice wulkanów. Poznają właściwości magnezu. Eksperymentują z dźwiękami. Badają części roślin i zjawiska pogodowe. Zapoznają się z takimi ciałami stałymi jak papier, metal przewodzący ciepło, węgiel, sól, odblaski. Prowadzą doświadczenia z jajkiem a także kwasami oddziałującymi na zęby.
Dzieci cechuje naturalna ciekawość otaczającego je świata, występujących w nim zjawisk i rządzących nim zasad. Pragną badać otoczenie, doświadczać nowych wrażeń, poznawać przedmioty i osobliwości. Bardzo interesują się zjawiskami dotyczącymi świata przyrody i techniki. Aby wspomóc wielokierunkowy rozwój i zaspokoić naturalną ciekawość dzieci, mają one do dyspozycji lupę oraz lornetkę. Obserwują indywidualnie, rozwijają swoje talenty i możliwości, zwiększając tym samym poczucie własnej wartości i pewności siebie. Widząc zainteresowanie dzieci, nauczycielki planują kontynuację tego typu zajęć w kolejnych latach szkolnych, wzbogacając je o nowe doświadczenia i eksperymenty.
Małgorzata Piontkowska
Zapraszamy do galerii zdjęć