Do głównych celów zajęć terapeutycznych należą: budowanie pozytywnego obrazu siebie, stworzenie okazji do odreagowania napięć emocjonalnych.
Natomiast cele edukacyjne obejmują:
- wzajemne poznanie się,
- integracja grupy,
- wytworzenie atmosfery bezpieczeństwa, zaufania i wsparcia,
- ustalenie reguł i norm grupowych,
- nabywanie umiejętności wyrażania uczuć,
- rozpoznawanie emocji u siebie i innych,
- rozwijanie umiejętności udzielania informacji zwrotnych,
- uświadomienie sobie, że uczucia mogą się zmieniać,
- ćwiczenie umiejętności koniecznych do wzięcia odpowiedzialności za swoje zachowanie w kontaktach z innymi i do panowania nad tymi zachowaniami,
- ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z napięciem,
- pokonywanie lęku przed wystąpieniem publicznym,
- uczenie zachowań, które ułatwiają porozumiewanie się,
- świadome i wolne od agresji radzenie sobie z konfliktami,
- wypracowywanie sposobów na radzenie sobie z konfliktami,
- rozwój ekspresji ruchowej.
Cele rozwojowe działań terapeutycznych oznaczają nabywanie podczas zajęć umiejętności społecznych przydatnych w radzeniu sobie z posiadanymi problemami, które służyć będą jego rozwojowi społecznemu i osobistemu i będzie to:
- poznanie własnej podatności na wpływy innych osób,
- rozwijanie koncentracji uwagi,
- rozwijanie twórczego myślenia, zgodne działanie w zespole i współdziałanie z innymi,
- tworzenie wspólnych prac,
- analiza ćwiczonych umiejętności,
- rozbudzanie gotowości do swobodnego wypowiadania się,
- odczuwanie radości z wykonanego zadania.
Zajęcia terapeutyczne i socjoterapeutyczne prowadzone sa we wtorki i czwartki.
Opracowała: Bożena Baran