Tydzień I - Skąd wiem, że mija czas?
- Poznawanie zwyczajów związanych z witaniem nowego roku.
- Poznawanie rodzajów przyrządów do odmierzenia czasu.
- Rozwijanie dykcji i artykulacji podczas śpiewu.
- Rozwijanie inwencji twórczej. Rozwijanie umiejętności manualnych.
Tydzień II – Za jaką postać przebiorę się na bal?
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
- Zapoznanie z tematyką dotyczącą karnawału.
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania według podanego kryterium.
- Rozwijanie logicznego myślenia.
Tydzień III – Za co kocham babcię i dziadzia?
- Rozwijanie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu.
- Rozwijanie sprawności ruchowej.
- Zachęcanie do uważnego słuchania N. Zachęcanie do sprawiania przyjemności bliskim.
- Rozwijanie umiejętności manualnych.
Tydzień IV – Kto dokarmia zimą zwierzęta?
- Rozwijanie umiejętności skupienia uwagi na treści opowiadania.
- Rozumienie konieczności dokarmiania ptaków w okresie zimowym.
- Doskonalenie wiedzy na temat dokarmiania zwierząt zimą.
Piosenka do nauki: „Babciu, droga babciu”
Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My tupiemy – tup, tup, tup,
teraz babciu Ty to zrób!
Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My skaczemy – raz, dwa, trzy,
teraz babciu podskocz Ty!
Dziadku, drogi Dziadku, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My klaszczemy – raz, dwa, trzy,
teraz dziadku zrób to Ty!
Dziadku, drogi Dziadku, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My całuski damy Ci,
teraz dziadku daj nam Ty!