Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc marzec 2023, grupa I
Tydzień I. Jaka jest pogoda w marcu?
- Określanie pogody i nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia.
- Wyrabianie umiejętności reagowania na dźwięki.
- Rozwijanie umiejętności matematycznych.
- Rozwijanie umiejętności manualnych.
Tydzień II. Po czym można poznać, że nadchodzi wiosna?
- Zapoznanie z charakterystycznymi cechami wczesnej wiosny.
- Zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami.
- Rozwijanie umiejętności plastycznych.
- Rozwijanie spostrzegawczości i percepcji wzrokowej.
Tydzień III. Z czego to jest zrobione?
- Budzenie zainteresowań dotyczących gliny i produkcji przedmiotów ceramicznych.
- Zapoznanie z etapami produkcji chleba i różnymi rodzajami pieczywa.
- Ćwiczenie szybkiej reakcji na hasło. Rozwijanie poczucia rytmu.
- Rozwijanie ciekawości badawczej.
Tydzień IV. Czego potrzebują zwierzęta?
- Uwrażliwianie dzieci na potrzeby zwierząt.
- Wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt żyjących na wsi.
- Wyzwalanie aktywności i ekspresji poprzez rytm i melodię piosenki.
- Doskonalenie artykulacji i dykcji.
Piosenka do nauki: „Pszczółka śpi w ogrodzie”
- Pszczółka śpi w ogrodzie, raz, dwa, trzy,
ubrudzona w miodzie, raz, dwa, trzy.
My dokoła niej chodzimy i się wcale nie boimy
raz, dwa, trzy i raz, dwa, trzy. - Pszczółka się zbudziła, raz, dwa, trzy,
nóżką poruszyła, raz, dwa, trzy.
Kogo dotknie mała pszczoła, musi tańczyć z nią dokoła,
raz, dwa, trzy i raz, dwa, trzy.