Tydzień I. Jakie wzory kolory mają pisanki ?
- Zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi.
- Zachęcanie do wypowiadania się w grupie.
- Poznawanie tradycji związanej z przygotowywaniem koszyczka wielkanocnego.
- Rozwijanie orientacji przestrzennej.
Tydzień II. Co potrafią zwierzęta ?
- Wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt,
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
- Poznawanie charakterystycznych cech wybranych zwierząt.
- Rozwijanie umiejętności rachunkowych.
Tydzień III. Jak dbam o naszą planetę?
- Rozwijanie mowy.
- Kształtowanie świadomości ekologicznej.
- Utrwalenie znajomości kolorów pojemników używanych do segregacji odpadów.
- Rozwijanie umiejętności matematycznych.
Tydzień IV. W jakim kraju mieszkam?
- Zapoznanie z legendą o powstaniu Warszawy.
- Kształtowanie poprawności składniowej wypowiedzi.
- Poznanie charakterystycznych miejsc znajdujących się w Warszawie.
- Stosowanie określeń wysoko – nisko.
Piosenka do nauki: „Duszki, duszki…”
1. Żyją w lesie małe duszki,
które czyszczą leśne dróżki.
Mają miotły i szufelki
i do pracy zapał wielki.
Ref. Duszki, duszki, duszki leśne
wstają co dzień bardzo wcześnie
i ziewając raz po raz
zaczynają sprzątać las.
2. Piorą liście, myją szyszki,
aż dokoła wszystko błyszczy.
Muchomorom piorą groszki,
bo te duszki to czyścioszki.
Ref. Duszki, duszki, duszki
leśne wstają co dzień bardzo wcześnie
i ziewając raz po raz
zaczynają sprzątać las.
3.Gdy ktoś czasem w lesie śmieci,
zaraz duszek za nim leci.
Zaraz siada mu na ręce,
grzecznie prosi: - Nie śmieć więcej!
Ref. Duszki, duszki, duszki leśne
wstają co dzień bardzo wcześnie
i ziewając raz po raz
zaczynają sprzątać las.