Grupa Skrzaty

Tydzień I Wielkanoc
 

  • Poznawanie zwyczajów regionalnych oraz ogólnopolskich odnoszących się do tradycji świąt Wielkanocnych.
  • Wdrażanie do podtrzymywania tradycji świątecznych.
  • Rozwijanie u dzieci spostrzegawczości i koncentracji uwagi.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Tydzień II Wiosna na wsi

  • Kształtowanie umiejętności rozróżniania miasta od wsi.
  • Uwrażliwianie na piękno wsi.
  • Budowanie wiedzy dzieci na temat pracy rolnika.
  • Poszerzanie wiedzy na temat zwierząt hodowlanych w gospodarstwie.

Tydzień III Dbamy o przyrodę

  • Zapoznanie z kolorami pojemników na odpady.
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, poszanowania dla zwierząt.
  • Rozbudzanie zainteresowania zmianami zachodzącymi w przyrodzie.
  • Doskonalenie motoryki dużej.

Tydzień IV Polska – moja ojczyzna!

  • Budzenie dumy z przynależności narodowej.
  • Poznanie dekoracji używanych podczas świąt patriotycznych.
  • Kształtowanie postawy szacunku do historii naszego narodu.
  • Wzbogacanie wiedzy społeczno – przyrodniczej.

Piosenka do nauki: „Jaki piękny mamy kraj” Kasia Zaniat

  1. Biało-czerwona, dzielna i piękna,
    dumnie powiewa w polskich okienkach.
    ref. Trójkąciku graj, jaki piękny mamy kraj.
    Trójkąciku graj, jaki piękny mamy kraj. x2
  1. Tam Orzeł Biały macha skrzydłami.
    Dumnie wpatrzony w niebo nad nami.

ref. Tamburyno graj, jaki piękny mamy kraj.
      Tamburyno graj, jaki piękny mamy kraj. x2

  1. A słowa hymnu znam już na pamięć.
    Polsce dziękuję śpiewem i graniem.
    ref. Grzechoteczko graj, jaki piękny mamy kraj.
    Grzechoteczko graj, jaki piękny mamy kraj. x2
  1. Jestem szczęśliwy, dumny i wolny.
    O swoją przyszłość jestem spokojny.

ref. Ty orkiestro graj, jaki piękny mamy kraj.
      Ty orkiestro graj, jaki piękny mamy kraj.