Tydzień I Wielkanoc
- Poznawanie zwyczajów regionalnych oraz ogólnopolskich odnoszących się do tradycji świąt Wielkanocnych.
- Wdrażanie do podtrzymywania tradycji świątecznych.
- Rozwijanie u dzieci spostrzegawczości i koncentracji uwagi.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
Tydzień II Wiosna na wsi
- Kształtowanie umiejętności rozróżniania miasta od wsi.
- Uwrażliwianie na piękno wsi.
- Budowanie wiedzy dzieci na temat pracy rolnika.
- Poszerzanie wiedzy na temat zwierząt hodowlanych w gospodarstwie.
Tydzień III Dbamy o przyrodę
- Zapoznanie z kolorami pojemników na odpady.
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, poszanowania dla zwierząt.
- Rozbudzanie zainteresowania zmianami zachodzącymi w przyrodzie.
- Doskonalenie motoryki dużej.
Tydzień IV Polska – moja ojczyzna!
- Budzenie dumy z przynależności narodowej.
- Poznanie dekoracji używanych podczas świąt patriotycznych.
- Kształtowanie postawy szacunku do historii naszego narodu.
- Wzbogacanie wiedzy społeczno – przyrodniczej.
Piosenka do nauki: „Jaki piękny mamy kraj” Kasia Zaniat
- Biało-czerwona, dzielna i piękna,
dumnie powiewa w polskich okienkach.
ref. Trójkąciku graj, jaki piękny mamy kraj.
Trójkąciku graj, jaki piękny mamy kraj. x2
- Tam Orzeł Biały macha skrzydłami.
Dumnie wpatrzony w niebo nad nami.
ref. Tamburyno graj, jaki piękny mamy kraj.
Tamburyno graj, jaki piękny mamy kraj. x2
- A słowa hymnu znam już na pamięć.
Polsce dziękuję śpiewem i graniem.
ref. Grzechoteczko graj, jaki piękny mamy kraj.
Grzechoteczko graj, jaki piękny mamy kraj. x2
- Jestem szczęśliwy, dumny i wolny.
O swoją przyszłość jestem spokojny.
ref. Ty orkiestro graj, jaki piękny mamy kraj.
Ty orkiestro graj, jaki piękny mamy kraj.