Tydzień I Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
- Zapoznanie z pojęciem rówieśnicy. Rozwijanie umiejętności przeliczania.
- Tworzenie zbiorów.
- Budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby.
- Doskonalenie umiejętności współdziałania w zespole.
Tydzień II Lato, lato lato czeka.
- Rozwijanie umiejętności porównywania zbiorów.
- Rozpoznawanie oznak lata.
- Rozwijanie umiejętności segregowania.
- Nazywanie zjawisk pogodowych upał, burza.
- Rozumienie potrzeby nawadniania organizmu podczas upału
Tydzień III Wkrótce wakacje.
- Zapoznanie z wybranymi środkami transportu
- Poznanie charakterystycznych cech krajobrazu morskiego oraz sposobów spędzania czasu nad morzem. Zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnych wyjazdów (uwzględnienie ochrony przed słońcem).
- Rozpoznawanie krajobrazu górskiego na ilustracjach.
- Usprawnianie umiejętności ruchowych poprzez ćwiczenia równoważne, wzmacniające mięśnie nóg.
- Doskonalenie mowy podczas dzielenia się swoimi planami wakacyjnymi.
Tydzień IV Zwiedzmy świat.
- Rozbudzanie zainteresowania podróżowaniem.
- Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
- Wzbogacanie wiedzy społeczno-przyrodniczej.
- Rozbudzanie zainteresowania otaczającym światem.
Piosenka „Lato na dywanie” Fasolki
Wysłało po nas lato swój dywan latający.
Buchnęło ciepłym wiatrem, ogrzało buzię słońcem.
Drzewami zaszumiało, ptakami zaśpiewało
I nasze ukochane wakacje zawołało.
Ref: Lato, lato, lato, lato baw się z nami.
Lato, lato, lato, bądźmy kolegami.
Lato, lato, lato, lato z przygodami.
Obiecaj, że zawsze zostaniesz już z nami.
Będziemy w morzu pływać i w piłkę grać na plaży.
Piosenki razem śpiewać i razem w nocy marzyć.
I co dzień na dywanie będziemy razem latać.
Do wszystkich najpiękniejszych zakątków tego świata.
Ref: Lato, lato, lato, lato baw się z nami…