Grupa Skrzaty

Tydzień I „To jestem ja!”
 

  • Zintegrowanie grupy.
  • Zapoznanie z salą zajęć. Wspólne ustalanie zasad zachowania się w czasie zabaw.
  • Utrwalanie wyglądu znaczków rozpoznawczych.
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej poprzez zabawy w sali dydaktycznej.

Tydzień II „Moja grupa”

  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie mowy. Wdrażanie do kolejności wypowiadania się.
  • Porównywanie liczebności zbiorów.

Tydzień III „Moja droga do przedszkola”

  • Zapoznanie z ogólnymi zasadami ruchu drogowego.
  • Rozwijanie umiejętności słuchania i śpiewania piosenek.
  • Rozwijanie spostrzegawczości poprzez zabawy dydaktyczne.
  • Zachęcanie dzieci do włączania się w pomoc przy pracach porządkowo-gospodarczych w sali.

Tydzień IV „Idzie jesień?”

  • Poznanie wybranych zwyczajów zwierząt przygotowujących się do zimy.
  • Rozwijanie umiejętności liczenia. Eliminowanie błędów popełnianych podczas przeliczania.
  • Prezentowanie swoich umiejętności i możliwości przed rówieśnikami.
  • Wprowadzenie zabaw graficznych na tablicy multimedialnej.

Piosenka do nauki „Kolorowe listki”

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.

Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.

Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają