Grupa Skrzaty

Tydzień I „Idzie jesień… przez ogród i sad”
 

  • Zachęcanie do uważnego słuchania opowiadania.
  • Rozwijanie spostrzegawczości oraz mowy.
  • Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej.
  • Rozwijanie umiejętności rachunkowych.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Utrwalanie znajomości kolorów.
  • Rozwijanie umiejętności plastycznych. 

 Tydzień II „Idzie jesień… do zwierząt”

  • Poznawanie miejsca, w którym jeże chronią się przed nadchodzącą zimą.
  • Łączenie śpiewu z elementem ruchu.
  • Poznawanie sposobów przygotowania się wybranych zwierząt do zimy.
  • Poznawanie wyglądu i sposobu odżywiania się wiewiórki.
  • Rozwijanie sprawności manualnej. 

Tydzień III „Co z czego otrzymujemy”

  • Stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających empatii i rozwijaniu wrażliwości.
  • Poznawanie pochodzenia i wykorzystania wełny.
  • Zapoznanie z etapami powstania mąki.
  • Właściwe posługiwanie się monetami w zabawie.
  • Poznawanie znaczenia wykorzystania drewna. 

Tydzień IV „Idzie jesień... z deszczem”

  • Poznawanie wybranych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni.
  • Zwrócenie uwagi na środki ostrożności, jakie należny zachować podczas burzy.
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jakość.
  • Dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów, kontynuuje dostrzeżony rytm.
  • Utrwalanie wiadomości na temat charakterystycznych cech jesiennego krajobrazu.

Tydzień V ,,Jestem zdrowym przedszkolakiem”

  • Doskonalenie umiejętności dbania o higienę.
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad zdrowego żywienia.
  • Budowanie wzorca zdrowego stylu życia opartego na przestrzeganiu różnych zasad.
  • Uświadomienie znaczenia kultury w życiu codziennym, stosowanie form grzecznościowych.
  • Kształtowanie właściwego zachowania podczas wycieczek do parku, lasu.

Wiersz do nauki ,,Mam trzy latka’’

Mam trzy latka, trzy i pół 
brodą sięgam ponad stół. 

Do przedszkola chodzę z workiem 
i mam znaczek z muchomorkiem. 

Pantofelki ładnie zmieniam, 
myję rączki do jedzenia. 

Zjadam wszystko z talerzyka, 
tańczę, kiedy gra muzyka. 

Umiem wierszyk o koteczku, 
o tchórzliwym koziołeczku, 
i o piesku co był w polu, 
nauczyłam się w przedszkolu.