I. Zwierzęta z dżungli i sawanny
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Umuzykalnianie dzieci.
- Ilustrowanie ruchem tekstu piosenki.
- Rozwijanie kompetencji matematycznych.
- Rozwijanie zainteresowania przyrodą.
- Bogacenie zasobu słownictwa.
II. Zwierzęta naszych pól i lasów
- Wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt i ich środowisk.
- Rozwijanie koncentracji uwagi.
- Rozwijanie słuchu.
- Kształtowanie pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.
- Zdobywanie wiedzy o zwierzętach: leśnych i polnych.
- Rozwijanie spostrzegawczości. Rozwijanie motoryki małej.
III. Marcowa pogoda
- Wzbogacanie wiadomości na temat przyrody i zjawisk atmosferycznych.
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
- Rozwijanie spostrzegawczości. Rozwijanie poczucia rytmu.
- Rozwijanie zdolności plastycznych.
- Uwrażliwienie słuchu na brzmienie różnych instrumentów perkusyjnych.
- Poznawanie zmian zachodzących w pogodzie w marcu.
IV, V. Wiosenne przebudzenie
- Zainteresowanie dźwiękami muzyki relaksacyjnej.
- Rozwijanie poczucia rytmu.
- Utrwalanie nazw kolorów.
- Ćwiczenie umiejętności liczenia i porównywania.
- Rozwijanie zdolności manualnych.
- Budzenie zainteresowania przyrodą.
Nauka wiersza H. Behler List do jaskółki.
List do jaskółki
Kochana Jaskółeczko!
Wracaj do nas z daleka!
Puste gniazdko pod dachem
dawno na ciebie czeka.
A choć bociek klekoce
i bazie kwitną w lesie
dopiero Ty, Jaskółeczko
prawdziwą wiosnę przyniesiesz.