Grupa Skrzaty

I. Zwierzęta z dżungli i sawanny
 

  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Umuzykalnianie dzieci.
  • Ilustrowanie ruchem tekstu piosenki.
  • Rozwijanie kompetencji matematycznych.
  • Rozwijanie zainteresowania przyrodą.
  • Bogacenie zasobu słownictwa.

II. Zwierzęta naszych pól i lasów

  • Wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt i ich środowisk.
  • Rozwijanie koncentracji uwagi.
  • Rozwijanie słuchu.
  • Kształtowanie pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.
  • Zdobywanie wiedzy o zwierzętach: leśnych i polnych.
  • Rozwijanie spostrzegawczości. Rozwijanie motoryki małej.

III. Marcowa pogoda

  • Wzbogacanie wiadomości na temat przyrody i zjawisk atmosferycznych.
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
  • Rozwijanie spostrzegawczości. Rozwijanie poczucia rytmu.
  • Rozwijanie zdolności plastycznych.
  • Uwrażliwienie słuchu na brzmienie różnych instrumentów perkusyjnych.
  • Poznawanie zmian zachodzących w pogodzie w marcu. 

IV, V. Wiosenne przebudzenie

  • Zainteresowanie dźwiękami muzyki relaksacyjnej.
  • Rozwijanie poczucia rytmu.
  • Utrwalanie nazw kolorów.
  • Ćwiczenie umiejętności liczenia i porównywania.
  • Rozwijanie zdolności manualnych.
  • Budzenie zainteresowania przyrodą.

Nauka wiersza H. Behler List do jaskółki.

List do jaskółki

Kochana Jaskółeczko!
Wracaj do nas z daleka!
Puste gniazdko pod dachem
dawno na ciebie czeka.
A choć bociek klekoce
i bazie kwitną w lesie
dopiero Ty, Jaskółeczko
prawdziwą wiosnę przyniesiesz.