I Tydzień – Niby tacy sami
- Kształtowanie postawy tolerancji.
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
- Rozwijanie umiejętności wokalnych.
- Rozwijanie motoryki małej.
- Rozwijanie umiejętności liczenia.
- Wdrażanie do kulturalnych zachowań.
- Rozpoznawanie i nazywanie kolorów.
- Uświadamianie podobieństw między różnymi dziećmi.
II Tydzień – Wakacyjne podróże
- Zapoznanie z różnymi pojazdami i ich zastosowaniem.
- Rozwijanie mowy.
- Utrwalanie umiejętności liczenia w zakresie możliwości dzieci.
- Utrwalanie umiejętności stosowania określeń najwięcej, najmniej.
- Utrwalanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych miejscach.
- Utrwalanie imienia i nazwiska.
III Tydzień - Pożegnania nadszedł czas
- Rozwijanie koncentracji uwagi.
- Rozwijanie sprawności narządów mowy.
- Rozwijanie zasobu słownictwa.
- Umuzykalnianie dzieci.
- Rozwijanie umiejętności plastycznych.
- Utrwalanie zasad bezpiecznego zachowania nad wodą.
IV Tydzień - Projekt Las
- Kształtowanie postaw ekologicznych.
- Wzmacnianie poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości.
- Wzbogacanie słownictwa o słowa związane z lasem.
- Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie.
- Rozwijanie koncentracji uwagi.
- Utrwalanie nazw drzew i zwierząt leśnych.
- Uwrażliwianie na konieczność dbania o zasoby przyrody.
Wiersz „Wakacyjne rady”
Głowa nie jest od parady
i służyć ci musi dalej.
Dbaj więc o nią i osłaniaj,
kiedy słońce pali.
Płynie w rzece woda,
chłodna, bystra, czysta.
Tylko przy dorosłych
z kąpieli korzystaj.
Jagody nieznane
gdy zobaczysz w borze,
nie zrywaj! nie zjadaj!
bo zatruć się możesz.
Urządzamy grzybobranie.
Jaka rada stąd wynika?
Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,
Nie wkładaj go do koszyka.