Grupa Skrzaty
  1. Temat: Jesień w sadzie
    • Rozwijanie mowy, rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku.
    • Mycie owoców warzyw przed jedzeniem, znaczenie ich spożywania dla zdrowia.
    • Rozpoznawanie drzew owocowych po owocach wyjaśnienie znaczenia słowa sad.
    • Rozwijanie sprawności ruchowej.
    • Rozwijanie orientacji przestrzennej.
    • Kształtowanie poczucia rytmu.
    • Rozwijanie sprawności manualnej.
       
  2. Temat: Smaczne warzywa
    • Rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw.
    • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania warzyw za pomocą zmysłu dotyku, węchu i smaku.
    • Rozumienie jakie znaczenie dla zdrowia ma spożywanie warzyw.
    • Rozwijanie mowy wzbogacanie zasobu słownika o nazwy warzyw.
    • Rozwijanie sprawności manualnej.
    • Utrwalanie nazw kolorów.
    • Instrumentacja piosenki.
    • Rozwijanie umiejętności liczenia.
       
  3. Temat: Jaki jestem
    • Rozwijanie mowy - poznawanie i nazywanie wybranych części ciała.
    • Podawanie informacji o sobie. (określanie cech fizjologicznych- płci, wzrostu, koloru włosów, oczu)
    • Poznawanie siebie poprzez zabawy – wskazywanie części ciała i nazywanie ich.
    • Wyrażanie muzyki ruchem.
    • Rozwijanie sprawności manualnych.
    • Budowanie relacji w grupie.
    • Kształtowanie świadomości bezpiecznego zachowania się podczas zabawy.
    • Rozwijanie sprawności ruchowej.
       
  4. Temat: Moje zmysły
    • Rozwijanie mowy -poznanie zmysłów jakimi odbieramy otaczający nas świat.
    • Rozwijanie zmysłów podczas zabaw dydaktycznych.
    • Umuzykalnianie dzieci.
    • Rozwijanie zmysłu węchu.
    • Rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu.
    • Wyjaśnianie roli zmysłów w życiu człowieka.

PIOSENKA DO NAUKI

,,Jeż"

I. Jestem sobie jeżyk mały.
Chcę, by dzieci mnie poznały.
Chociaż igły mam na grzbiecie,
kłuć nie muszę nimi przecież.

Ref.: Z jeżem wszyscy maszerują –
tupu-tupu, tup, tup, tupu-tupu, tup –
i wesoło przytupują –
tupu-tupu, tup, tup, tupu-tupu, tup.

II. Tuptam tup, tup, idąc lasem,
odpoczywam sobie czasem.
Chętnie słucham śpiewu ptaków
i piosenki przedszkolaków.

Ref.: Z jeżem...

III. Kiedy boję się troszeczkę,
wtedy zwijam się w kuleczkę
i wystawiam igły swoje,
bo nikogo się nie boję.


WIERSZ DO NAUKI

,,Jestem sobie przedszkolaczek’’

Jestem sobie przedszkolaczek
Nie grymaszę i nie płaczę,
Na bębenku marsza gram,
Ram tam tam, ram tam tam.
Mamy tu zabawek wiele,
Razem bawić się weselej,
Bo kolegów dobrych mam,
Ram tam tam, ram tam tam.

Mamy klocki, kredki, farby,
To są nasze wspólne skarby,
Bardzo dobrze tutaj nam,
Ram tam tam, ram tam tam.

Kto jest beksą i mazgajem,
Ten się do nas nie nadaje,
Niechaj w domu siedzi sam,
Ram tam tam, ram tam tam.