Tydzień I: „Chciałbym być muzykiem”
- Zachęcanie do uważnego słuchania utworów i wypowiadania się na ich temat.
- Usprawnianie narządów artykulacyjnych.
- Zapoznanie z wybranymi instrumentami muzycznymi.
- Łączenie umiejętności słuchania muzyki z ekspresją ruchową.
Tydzień II: „Bawimy się w teatr”
- Przybliżanie wiadomości na temat teatru.
- Zapoznanie z teatrzykiem cieni.
- Zachęcanie do zabaw w teatr w oparciu literaturę dziecięcą.
Tydzień III: „Marcowa pogoda”
- Wzbogacanie wiadomości na temat przyrody i zjawisk atmosferycznych.
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
- Uwrażliwienie słuchu na brzmienie różnych instrumentów perkusyjnych.
- Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie w marcu.
Tydzień IV: „Wiosna idzie przez świat”
- Wzbogacanie wiadomości na temat zmian zachodzących w przyrodzie. Poznawanie oznak wiosny.
- Utrwalanie nazw kolorów.
- Ćwiczenie umiejętności liczenia i porównywania.
- Wzbudzanie zainteresowania wiosenną przyrodą.
Wiersz do nauki:
„Wiosna i jeż” Danuta Gellnerowa
Wyszły sobie jeże
na powietrze świeże.
Jeden mówi "Wiosna!"
A drugi "Nie wierzę."
Jeż na jeża fuknął,
jeżowym zwyczajem.
"Wiesz ty chociaż po czym
wiosnę się poznaje?"
"Wiem. Po blasku słońca,
po zapachu ziemi,
no i po tym, że na spacer
znów sobie idziemy".
Piosenka do nauki:
„Bocian” sł. i muz. B. Forma
I .Bocianie, bocianie przybyłeś dziś do nas,
Witają cię dzieci i łąka zielona.
II. Dostojne twe nogi stąpają po trawie,
Czarno-białe pióra w słońcu lśnią ciekawie.
III. Tak jak ty wysoko nogi podnosimy
Kle, kle zaśpiewamy, z tobą boćku miły.