Grupa Skrzaty

Tydzień I: „Chciałbym być muzykiem”
 

  • Zachęcanie do uważnego słuchania utworów i wypowiadania się na ich temat.
  • Usprawnianie narządów artykulacyjnych.
  • Zapoznanie z wybranymi instrumentami muzycznymi.
  • Łączenie umiejętności słuchania muzyki z ekspresją ruchową.

Tydzień II: „Bawimy się w teatr”

  • Przybliżanie wiadomości na temat teatru.
  • Zapoznanie z teatrzykiem cieni.
  • Zachęcanie do zabaw w teatr w oparciu literaturę dziecięcą.

Tydzień III: „Marcowa pogoda”

  • Wzbogacanie wiadomości na temat przyrody i zjawisk atmosferycznych.
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
  • Uwrażliwienie słuchu na brzmienie różnych instrumentów perkusyjnych.
  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie w marcu.

Tydzień IV: „Wiosna idzie przez świat”

  • Wzbogacanie wiadomości na temat zmian zachodzących w przyrodzie. Poznawanie oznak wiosny.
  • Utrwalanie nazw kolorów.
  • Ćwiczenie umiejętności liczenia i porównywania.
  • Wzbudzanie zainteresowania wiosenną przyrodą.

Wiersz do nauki:

„Wiosna i jeż” Danuta Gellnerowa
Wyszły sobie jeże
na powietrze świeże.
Jeden mówi "Wiosna!"
A drugi "Nie wierzę."
Jeż na jeża fuknął,
jeżowym zwyczajem.
"Wiesz ty chociaż po czym
wiosnę się poznaje?"
"Wiem. Po blasku słońca,
po zapachu ziemi,
no i po tym, że na spacer
znów sobie idziemy".


Piosenka do nauki:

„Bocian” sł. i muz. B. Forma

I .Bocianie, bocianie przybyłeś dziś do nas,
Witają cię dzieci i łąka zielona.

II. Dostojne twe nogi stąpają po trawie,
Czarno-białe pióra w słońcu lśnią ciekawie.

III. Tak jak ty wysoko nogi podnosimy
Kle, kle zaśpiewamy, z tobą boćku miły.