Tydzień I: „Jak jesienią dbać o zdrowie?”
- Omawianie aury pogodowej jesienią.
- Kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych.
- Zapoznanie z pracą wykonywaną przez lekarza.
- Wzbogacenie wiedzy na temat zachowania sprzyjającego zdrowiu. Zintegrowanie grupy.
Tydzień II: „Kto może być nauczycielem?”
- Zapoznanie z zawodem nauczyciela, roli jaką odgrywa w życiu ludzi.
- Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i pamięci.
- Rozwijanie słownictwa związanego z opisywaniem.
- Rozwijanie umiejętności plastycznych. Wzbogacanie technik plastycznych.
Tydzień III: „Co mogę robić jesienią?”
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
- Zwrócenie uwagi na konieczność dobierania ubioru do warunków atmosferycznych.
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania poleceń.
- Rozwijanie ciekawości poznawczej. Zachęcanie do obserwacji środowiska przyrodniczego.
Tydzień IV: „Jaki plan na jesień mają zwierzęta?”
- Poznawanie jesiennych zwyczajów wybranych zwierząt jesienią.
- Rozwijanie umiejętności matematycznych.
- Rozwijanie umiejętności improwizacji ruchowych.
- Doskonalenie percepcji słuchowej.
Wiersz do nauki:
„JESIEŃ U FRYZJERA” Danuta Gellnerowa
Przyszła jesień do fryzjera:
- Proszę mną się zająć teraz!
Lato miało włosy złote, ja na rude mam ochotę.
No, bo niech pan spojrzy sam, rudo tu i rudo tam...
Mówi fryzjer:
- Rzeczywiście!
Dookoła rude liście,
ruda trawa, rude krzaki, chyba modny kolor taki.
Szczotka, grzebień, farby fura,
już gotowa jest fryzura.
Woła jesień:
- W samą porę!
Płacę panu muchomorem!
Piosenka do nauki
„Pani Jesień” Jolanta Kucharczyk
I. Gdy jesień po lecie przychodzi,
kolory zmienia świat.
Liście złociste, czerwone,
ma kasztan, klon i grab.
Ref.: Idzie Pani Jesień,
Liście maluje na drzewach,
zbiera kasztany, żołędzie,
Jesienne piosenki śpiewa.
Idzie Pani Jesień,
Liście maluje na drzewach,
zbiera kasztany, żołędzie,
Jesienne piosenki śpiewa.
II. W ogródku na grządkach warzywa,
owoców pełen sad.
Jabłka i gruszki, i śliwki
w darze nam jesień da.
Ref.: Idzie Pani Jesień...