Tydzień I „Jaka pogoda jest w marcu?”
- Określanie pogody i nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia.
- Rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania.
- Założenie hodowli roślin w kąciku przyrody
- Rozpoznawanie znaków synoptycznych.
Tydzień II „Po czym można poznać, że nadchodzi wiosna?”
- Zapoznanie z charakterystycznymi cechami wczesnej wiosny.
- Zapoznanie z pierwszymi ptakami przylatującymi na wiosnę do Polski.
- Wdrażanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania.
- Zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami.
Tydzień III „Z czego to jest zrobione?”
- Zapoznanie z etapami produkcji chleba i różnymi rodzajami pieczywa.
- Zdobywanie informacji na temat pochodzenia i zastosowania mleka.
- Poznawanie właściwości fizycznych wełny, pobudzanie zmysłów.
- Utrwalenie wiadomości na temat wybranych zawodów i pochodzenia wybranych produktów.
Tydzień IV „Czego potrzebują zwierzęta?”
- Uwrażliwianie dzieci na potrzeby zwierząt.
- Wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt żyjących na wsi.
- Zapoznanie z nazwami i wyglądem wybranych roślin oraz zwierząt, których środowiskiem życia jest pole.
- Rozpoznawanie zwierząt charakterystycznych dla środowiska leśnego.
Wiersz do nauki:
„Wiosna i jeż” D. Gellnerowa
Wyszły sobie jeże
na powietrze świeże.
Jeden mówi „Wiosna!"
A drugi „Nie wierzę."
Jeż na jeża fuknął,
jeżowym zwyczajem.
„Wiesz ty chociaż, po czym
wiosnę się poznaje?"
"Wiem. Po blasku słońca,
po zapachu ziemi,
no i po tym, że na spacer
znów sobie idziemy".
Piosenka do nauki:
„Marzec i wielki garnek” (sł. i muz. K. Gowik)
- Marzec zmieszał w wielkim garnku śnieg i deszcz.
Dodał trochę słońca, tęczę dodał też.
Martwi marzec się dość mocno.
Nie wie sam czego chce.
Trochę zimy, trochę wiosny.
Nie chce wybrać źle.
Ref.: Śnieżek sypie, deszczyk pada i tak wciąż na zmianę.
Co założyć dziś wypada? Muszę spytać mamę. - Wielki garnek zabulgotał raz i dwa.
I na niebo wyszła mieszanina ta.
Martwi marzec się dość mocno.
Nie wie sam, czego chce.
Trochę zimy, trochę wiosny.
Nie chce wybrać źle.