Tydzień I. Idzie jesień... przez ogród i sad
- Zachęcanie do uważnego słuchania opowiadania, rozwijanie spostrzegawczości oraz mowy.
- Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, wykonanie układu ruchowego do piosenki.
- Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i pamięci, rozwijanie umiejętności rachunkowych.
- Utrwalanie znajomości kolorów, rozwijanie umiejętności plastycznych.
Tydzień II. Jesień idzie do zwierząt
- Łączenie śpiewu z elementem ruchu, rozwijanie poczucia rytmu.
- Poznawanie sposobów przygotowania się wybranych zwierząt do zimy, rozwijanie orientacji przestrzennej.
- Rozwijanie sprawności ruchowej.
- Poznawanie wyglądu i sposobu odżywiania się wiewiórki, rozwijanie sprawności manualnej.
Tydzień III. Co z czego otrzymujemy
- Stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających empatii i rozwijaniu wrażliwości.
- Zapoznanie z etapami powstania mąki, właściwe posługiwanie się monetami w zabawie.
- Rozwijanie sprawności ruchowej, rozwijanie orientacji przestrzennej.
- Rozwijanie sprawności manualnej, poznawanie znaczenia wykorzystania drewna.
Tydzień IV. Idzie jesień... z deszczem
- Poznawanie wybranych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni, zwrócenie uwagi na środki ostrożności, jakie należny zachować podczas burzy.
- Instrumentacja do piosenki, rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej.
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jakość, dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów, kontynuuje dostrzeżony rytm.
- Utrwalanie wiadomości na temat charakterystycznych cech jesiennego krajobrazu, rozwijanie sprawności manualnej.
Piosenka do nauki: „Nie chcę Cię znać”
- Nie chcę cię nie chcę cię nie chcę cię znać
Chodź do mnie chodź do mnie rączkę mi daj
Ref: Prawą mi daj lewą mi daj
I już się na mnie nie gniewaj
Prawą mi daj lewą mi daj
I już się na mnie nie gniewaj
- Nie chcę cię nie chcę cię nie chcę cię znać
Chodź do mnie chodź do mnie rączkę mi daj
Ref: Prawą mi dasz lewą mi dasz
Będziemy razem tańcować
Prawą mi dasz lewą mi dasz
Będziemy razem tańcować