Tydzień I. Zwierzęta dżungli i sawanny
- Zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi żyjącymi w dżungli i na sawannie.
- Aktywizowanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie różnego typu zagadek.
- Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, rozwijanie umiejętności matematycznych.
Tydzień II. Zwierzęta z naszych pól i lasów
- Poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie i na polu.
- Wzbogacanie wiedzy dotyczącej zwierząt i środowiska, w którym żyją.
- Rozwijanie sprawności fizycznej, przestrzeganie ustalonych zasad zachowania.
Tydzień III. Marcowa pogoda
- Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną.
- Kojarzenie zjawisk atmosferycznych z porami roku.
- Wyrabianie umiejętności reagowania określonymi ruchami na dźwięki, rozwijanie zdolności swobodnego poruszania się w przestrzeni.
Tydzień IV. Wiosenne przebudzenie
- Wzbogacanie wiadomości na temat etapów rozwojowych wybranych kwiatów, utrwalanie wybranych kolorów.
- Poszerzanie wiedzy na temat zmian zachodzących wiosną w życiu małych zwierząt.
- Rozwijanie sprawności manualnej, zachęcanie do dbałości o porządek i wystrój sali.
Piosenka do nauki: ,,Wiosenny spacerek”
- Tup, tup, tup, tup, tup, tup.
Już cieplutkie słońce świeci,
na wycieczkę poszły dzieci
z naszego przedszkola. / bis - Tup, tup, tup, tup, tup, tup.
Tu fijołek, tam pierwiosnek,
widać wiosnę, słychać wiosnę
w lesie i na polach. / bis - Tup, tup, tup, tup, tup, tup.
Jaskółeczka czarna mała
z ciepłych krajów przyleciała,
gniazdo swe buduje. /bis