Grupa Pszczółki

Tydzień I. Zwierzęta dżungli i sawanny
 

  • Zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi żyjącymi w dżungli i na sawannie.
  • Aktywizowanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie różnego typu zagadek.
  • Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, rozwijanie umiejętności matematycznych.

Tydzień II. Zwierzęta z naszych pól i lasów

  • Poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie i na polu.
  • Wzbogacanie wiedzy dotyczącej zwierząt i środowiska, w którym żyją.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej, przestrzeganie ustalonych zasad zachowania.

Tydzień III. Marcowa pogoda

  • Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną.
  • Kojarzenie zjawisk atmosferycznych z porami roku.
  • Wyrabianie umiejętności reagowania określonymi ruchami na dźwięki, rozwijanie zdolności swobodnego poruszania się w przestrzeni.

Tydzień IV. Wiosenne przebudzenie

  • Wzbogacanie wiadomości na temat etapów rozwojowych wybranych kwiatów, utrwalanie wybranych kolorów.
  • Poszerzanie wiedzy na temat zmian zachodzących wiosną w życiu małych zwierząt.
  • Rozwijanie sprawności manualnej, zachęcanie do dbałości o porządek i wystrój sali.

Piosenka do nauki: ,,Wiosenny spacerek”

  1. Tup, tup, tup, tup, tup, tup.
    Już cieplutkie słońce świeci,
    na wycieczkę poszły dzieci
    z naszego przedszkola. / bis

  2. Tup, tup, tup, tup, tup, tup.
    Tu fijołek, tam pierwiosnek,
    widać wiosnę, słychać wiosnę
    w lesie i na polach. / bis

  3. Tup, tup, tup, tup, tup, tup.
    Jaskółeczka czarna mała
    z ciepłych krajów przyleciała,
    gniazdo swe buduje. /bis