Tydzień I. Niby tacy sami, a jednak inni
- Dostrzeganie i szanowanie odmienności innych dzieci.
- Rozwijanie aktywności badawczej, zachęcanie do radosnego eksperymentowania i wyciągania wniosków.
- Zapoznanie ze znaczeniem słowa przyjaciel, zachęcanie do używania zwrotów grzecznościowych i kulturalnego zwracania się do siebie.
Tydzień II. Wakacyjne podróże
- Rozwijanie umiejętności liczenia, klasyfikowanie przedmiotów ze względu na ich przynależność.
- Poznawanie różnych środowisk przyrodniczych.
- Zapoznanie z różnymi środkami komunikacji lądowej, powietrznej i morskiej, rozwijanie spostrzegawczości słuchowej i sprawności aparatu artykulacyjnego.
Tydzień III. Pożegnania nadszedł czas
- Rozpoznawanie emocji i radzenia sobie z nimi, rozwijanie mowy komunikatywnej.
- Poszerzanie doświadczeń plastycznych, rozwijanie sprawności manualnej.
- Uświadamianie niebezpieczeństw w miejscach wakacyjnego wypoczynku.
- Utrwalanie nazw oraz charakterystycznych cech poszczególnych pór roku.
Tydzień IV. Projekt "Segregacja śmieci"
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy, wzmacnianie wiary we własne siły i możliwości.
- Rozwijanie poczucia rytmu, dostrzeganie i powtarzanie rytmu muzycznego.
- Poznanie rodzajów szklanych przedmiotów, rozwijanie umiejętności klasyfikowania.
- Kształtowanie postawy proekologicznej.
Piosenka do nauki: ,, Po łące biega lato”
1.Po łące biega lato
uwija się jak bąk.
"Dzień dobry" mówi kwiatom
i pieści każdy pąk.
Refren:
Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
pokażą drogę nam.
2.Pomaga lato pszczołom,
na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło
i w berka z wiatrem gra!