Grupa Pszczółki

Tydzień I. Zwierzęta dżungli i sawanny.

  • Zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi.
  • Kształtowanie pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.
  • Dbanie o wspólne sprzęty i zabawki oraz o zachowanie porządku w otoczeniu.

Tydzień II. Zwierzęta naszych pół i lasów.

  • Zdobywanie wiedzy o zwierzętach leśnych i polnych.
  • Posługiwanie się liczebnikami głównymi w zakresie 5 i więcej.
  • Kształtowanie bezpiecznych zachowań w ogrodzie przedszkolnym.

Tydzień III. Marcowa pogoda.

  • Dostrzeganie i wymienianie zaobserwowanych zmian w przyrodzie.
  • Kojarzenie zjawisk atmosferycznych z porami roku.
  • Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na szacunku i akceptacji.

Tydzień IV, V. Wiosenne przebudzenie.

  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania i orientacji w obrębie ciała.
  • Rozbudzanie zainteresowania światem przyrody.
  • Kształtowanie nawyków prozdrowotnych.

Piosenka „Wiosenna cha cha”

1. Wiosna radosna, uśmiechnięta
    Zazieleniła cały świat.
    Rozsiała kwiaty kolorowe
    Pośród zielonych, świeżych traw.

Refren:
  I nuci cha-cha- cha wesoły wiatr,
  I tańczą cha- cha- cha młodziutkie kępy traw.
  I śpiewa cha –cha -cha w sadzawce stado żab,
  Dzięcioł na sośnie wystukuje rytm cha- cha- cha- cha.

2. Budzą się ze snu zimowego:
    Niedźwiedź, wiewiórka, suseł, jeż.
    Z dalekich stron już powracają
    Bociany do swych starych miejsc