Tydzień I. Zwierzęta dżungli i sawanny.
- Zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi.
- Kształtowanie pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.
- Dbanie o wspólne sprzęty i zabawki oraz o zachowanie porządku w otoczeniu.
Tydzień II. Zwierzęta naszych pół i lasów.
- Zdobywanie wiedzy o zwierzętach leśnych i polnych.
- Posługiwanie się liczebnikami głównymi w zakresie 5 i więcej.
- Kształtowanie bezpiecznych zachowań w ogrodzie przedszkolnym.
Tydzień III. Marcowa pogoda.
- Dostrzeganie i wymienianie zaobserwowanych zmian w przyrodzie.
- Kojarzenie zjawisk atmosferycznych z porami roku.
- Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na szacunku i akceptacji.
Tydzień IV, V. Wiosenne przebudzenie.
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania i orientacji w obrębie ciała.
- Rozbudzanie zainteresowania światem przyrody.
- Kształtowanie nawyków prozdrowotnych.
Piosenka „Wiosenna cha cha”
1. Wiosna radosna, uśmiechnięta
Zazieleniła cały świat.
Rozsiała kwiaty kolorowe
Pośród zielonych, świeżych traw.
Refren:
I nuci cha-cha- cha wesoły wiatr,
I tańczą cha- cha- cha młodziutkie kępy traw.
I śpiewa cha –cha -cha w sadzawce stado żab,
Dzięcioł na sośnie wystukuje rytm cha- cha- cha- cha.
2. Budzą się ze snu zimowego:
Niedźwiedź, wiewiórka, suseł, jeż.
Z dalekich stron już powracają
Bociany do swych starych miejsc