- Kim będę, gdy dorosnę tydzień
- Rozwijanie mowy, zapoznanie z wybranymi zawodami.
- Rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
- Wprowadzenie do zapisu działań matematycznych ze znakiem +, rozwijanie umiejętności dodawania w zakresie 9.
- Czy Kot w butach był na weselu Kopciuszka?
- Wzbogacenie wiedzy o wybranych zawodach.
- Dostrzeganie zachodzących zmian technologicznych.
- Zapoznanie z postacią wynalazcy, zapoznanie z wybranymi wynalazkami
- Gdzie puka sztuka?
- Rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
- Zapoznanie z różnymi rodzajami muzeów. Zapoznanie z zasadami kulturalnego zachowania się w filharmonii.
- Rozwijanie ekspresji artystycznej. Rozwijanie mowy, wzbogacanie słownictwa.
- Co łączy kurę i dinozaura?
- Usystematyzowanie dziecięcej wiedzy o dinozaurach, poznanie różnic i podobieństw występujących między dinozaurami a innymi zwierzętami.
- Zapoznanie z charakterystycznymi cechami dinozaurów mięsożernych. Zapoznanie z wybranymi zwierzętami prehistorycznymi. Zapoznanie z pracą paleontologa.
Wiersz do nauki: „Wynalazki”
Kto wynalazł żagiel, koło,
Papier, zegar i maszynę?
Wynalazców mądre grono
coś nowego wciąż wyczynia.
Tyle możliwości mamy
Dzięki mądrym wynalazkom:
i jeździmy, i latamy,
mamy radio i żelazko.
Może wy coś wymyślicie,
czego dzieci oczekują?