Grupa Żabki

Tydzień I „Baśnie, bajki, bajeczki”
 

  • Rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych.
  • Rozpoznawanie bohaterów znanych baśni.
  • Zapoznanie z procesem wydawniczym.
  • Dbanie o porządek na stanowisku pracy.

Tydzień II „Wspaniałe zabawy na śniegu”

  • Zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi.
  • Rozwijanie zainteresowań badawczych. Badanie właściwości śniegu i lodu.
  • Rozwijanie wrażliwości na sztukę.
  • Wykonywanie eksperymentów graficznych. 

Tydzień III „  Kosmiczne tajemnice”

  • Poznawanie zagadnień związanych z kosmosem.
  • Rozwijanie umiejętności wykonywania świadomych ruchów w przestrzeni.
  • Utrwalanie wiadomości na temat pojazdów kosmicznych.
  • Zapoznanie z osobami, które odbyły lot w kosmos.

Tydzień IV „W dziecięcym laboratorium”

  • Zdobywanie informacji na temat pracy w laboratorium.
  • Rozwijanie umiejętności prowadzenia obserwacji.
  • Rozwijanie wiedzy przyrodniczej.
  • Rozwijanie umiejętności tworzenia kodu.

Piosenki do nauki: „Zimowa poleczka”

I. Zimowa poleczka na śniegu lub lodzie
Kochają bałwanki i tańczą ją co dzień
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak

Ref: Ha, ha, ha, ha
Hi, hi, hi, hi
Śniegowe bałwanki
To my właśnie my

Ha,ha,ha,ha
Hi,hi,hi,hi
Śniegowe bałwanki
To my właśnie my

II. Gdy w rękach miotełki, na głowach garnuszki
Z węgielków lśnią oczka i same mkną nóżki
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!

Ref: Ha, ha, ha, ha ...

III. Stanęły na chwilkę, by otrzeć pot z czoła,
Lecz skoczna muzyka do tańca nas woła,
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr,
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!

Ref: Ha, ha, ha, ha ... 


„Dziesięć mrówek maszeruje” 

  1. Dziesięć mrówek maszeruje raz i dwa,
    bucikami przytupuje raz i dwa.
    Jedna przystanęła by zawiązać but,
    dziewięć poszło dalej w przód, tup, tup.

  2. Dziewięć mrówek maszeruje raz i dwa,
    bucikami przytupuje raz i dwa.
    Jedna przystanęła by zawiązać but,
    osiem poszło dalej w przód, tup, tup.

  3. Osiem mrówek maszeruje raz i dwa,
    bucikami przytupuje raz i dwa.
    Jedna przystanęła by zawiązać but,
    siedem poszło dalej w przód, tup, tup.

  4. Siedem mrówek maszeruje raz i dwa,
    bucikami przytupuje raz i dwa.
    Jedna przystanęła by zawiązać but,
    sześć poszło dalej w przód, tup, tup.

  5. Sześć mrówek maszeruje raz i dwa,
    bucikami przytupuje raz i dwa.
    Jedna przystanęła by zawiązać but,
    pięć poszło dalej w przód, tup, tup.

  6. Pięć mrówek maszeruje raz i dwa,
    bucikami przytupuje raz i dwa.
    Jedna przystanęła by zawiązać but,
    cztery poszły dalej w przód, tup, tup.

  7. Cztery mrówki maszerują raz i dwa,
    bucikami przytupują raz i dwa.
    Jedna przystanęła by zawiązać but,
    trzy poszły dalej w przód, tup, tup.

  8. Trzy mrówki maszerują raz i dwa,
    bucikami przytupują raz i dwa.
    Jedna przystanęła by zawiązać but,
    dwie poszły dalej w przód, tup, tup.

  9. Dwie mrówki maszerują raz i dwa,
    bucikami przytupują raz i dwa.
    Jedna przystanęła by zawiązać but,
    druga poszła dalej w przód, tup, tup.

  10. Jedna mrówka maszeruje raz i dwa,
    bucikami przytupuje raz i dwa.
    Jedna przystanęła by zawiązać but,
    dziewięć do niech doszło, tup, tup, tup.