Grupa Żabki

Tydzień I „Wielkanoc”

  • Zapoznanie z czynnikami potrzebnymi do wzrostu rośliny. Prowadzenie grupowej hodowli.
  • Dbanie o porządek na stanowisku pracy.
  • Zapoznanie ze staropolskimi zwyczajami Świąt Wielkanocnych.
  • Udział w improwizacji ruchowej i melodycznej.

Tydzień II „Wiosna na wsi”

  • Zapoznanie ze zmianami zachodzącymi wiosną na wsi.
  • Kształtowanie umiejętności właściwego używania pojęć ciężki, lekki.
  • Rozwijanie umiejętności pracy w grupie.
  • Budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy. 

Tydzień III „Dbamy o przyrodę”

  • Rozwijanie opiekuńczego stosunku względem planety.
  • Przypomnienie zasad dotyczących segregowania śmieci.
  • Kształtowanie postaw proekologicznych.
  • Stymulowanie do poznawania i odkrywania świata.

Tydzień IV „Polska”

  • Rozwijanie umiejętności mierzenia płynów. Rozwijanie zainteresowań badawczych.
  • Doskonalenie płynności i swobody ruchów podczas tańca.
  • Zapoznanie z wyglądem polskich symboli narodowych.
  • Rozwijanie zainteresowania dzieci Europą.

Piosenka do nauki: „Kwiecień – plecień”

I. Idzie za kwietniem rowem zielonym
pierwsza stokrotka w śniegu kwietniowym.
Na skrawku ciepła, na zimna brzeżku,
kwiat przebiśniegu usiadł w dołeczku. / bis

Ref:
Kwiecień, plecień, bo przeplata.
Trochę zimy, trochę lata. / bis

II. Śniegiem sypnęło; czy kwiaty wschodzą
na pożegnanie ostatnim mrozom?
Uderza wiosna o skrzydła ptaków,
śpiew się poturlał z góry po dachu. /bis

Ref:
Kwiecień, plecień, bo przeplata.
Trochę zimy, trochę lata. / bis


Wiersz do nauki: „Wiosenny czarodziej” Dorota Gellner

Czary - mary, fiku - miku,
szedł Czarodziej po trawniku.
Niósł w plecaku fiołki, róże
a stokrotki gdzie? W kapturze!

Rzucał kwiaty, gdzie się dało,
Żeby wszędzie coś pachniało.
Koło ławki, koło krzaka,
jakie kwiaty? Te z plecaka!

W piaskownicy palmy sadził -
nawet nieźle sobie radził
no i huśtał na huśtawce
rozczochrane dwa dmuchawce.

Wyczarował, czary- mary,
na kałużach nenufary,
aż podwórko zmienił w śliczny,
mały ogród botaniczny.