Tydzień I „Wielkanoc”
- Zapoznanie z czynnikami potrzebnymi do wzrostu rośliny. Prowadzenie grupowej hodowli.
- Dbanie o porządek na stanowisku pracy.
- Zapoznanie ze staropolskimi zwyczajami Świąt Wielkanocnych.
- Udział w improwizacji ruchowej i melodycznej.
Tydzień II „Wiosna na wsi”
- Zapoznanie ze zmianami zachodzącymi wiosną na wsi.
- Kształtowanie umiejętności właściwego używania pojęć ciężki, lekki.
- Rozwijanie umiejętności pracy w grupie.
- Budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy.
Tydzień III „Dbamy o przyrodę”
- Rozwijanie opiekuńczego stosunku względem planety.
- Przypomnienie zasad dotyczących segregowania śmieci.
- Kształtowanie postaw proekologicznych.
- Stymulowanie do poznawania i odkrywania świata.
Tydzień IV „Polska”
- Rozwijanie umiejętności mierzenia płynów. Rozwijanie zainteresowań badawczych.
- Doskonalenie płynności i swobody ruchów podczas tańca.
- Zapoznanie z wyglądem polskich symboli narodowych.
- Rozwijanie zainteresowania dzieci Europą.
Piosenka do nauki: „Kwiecień – plecień”
I. Idzie za kwietniem rowem zielonym
pierwsza stokrotka w śniegu kwietniowym.
Na skrawku ciepła, na zimna brzeżku,
kwiat przebiśniegu usiadł w dołeczku. / bis
Ref:
Kwiecień, plecień, bo przeplata.
Trochę zimy, trochę lata. / bis
II. Śniegiem sypnęło; czy kwiaty wschodzą
na pożegnanie ostatnim mrozom?
Uderza wiosna o skrzydła ptaków,
śpiew się poturlał z góry po dachu. /bis
Ref:
Kwiecień, plecień, bo przeplata.
Trochę zimy, trochę lata. / bis
Wiersz do nauki: „Wiosenny czarodziej” Dorota Gellner
Czary - mary, fiku - miku,
szedł Czarodziej po trawniku.
Niósł w plecaku fiołki, róże
a stokrotki gdzie? W kapturze!
Rzucał kwiaty, gdzie się dało,
Żeby wszędzie coś pachniało.
Koło ławki, koło krzaka,
jakie kwiaty? Te z plecaka!
W piaskownicy palmy sadził -
nawet nieźle sobie radził
no i huśtał na huśtawce
rozczochrane dwa dmuchawce.
Wyczarował, czary- mary,
na kałużach nenufary,
aż podwórko zmienił w śliczny,
mały ogród botaniczny.