Tydzień I. To jestem ja
- Zachęcanie do poznawania kolegów i koleżanek z grupy. Rozwijanie mowy.
- Poznawanie narządów zmysłów.
- Utrwalanie nazw części ciała.
- Poznawanie różnych stanów emocjonalnych.
Tydzień II. Moja grupa
- Rozwijanie mowy, orientacji przestrzennej.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Tworzenie kontraktu grupowego.
- Reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne.
Tydzień III. Moja droga do przedszkola
- Poznawanie zasad ruchu drogowego.
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania na podstawie jednej cechy – wielkości.
- Rozwijanie umiejętności wokalnych.
- Zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi.
Tydzień IV. Idzie jesień... przez las, park
- Zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym- parkiem.
- Poznawanie oznak nowej pory roku – jesieni.
- Rozwijanie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników głównych i porządkowych w zakresie sześciu.
- Rozwijanie słuchu fonematycznego.
Wiersz do nauki: Danuta Gellnerowa „Jesień u fryzjera”
Przyszła jesień
do fryzjera:
- Proszę mną się zająć teraz!
Lato miało włosy złote,
ja na rude mam ochotę.
No, bo niech pan
spojrzy sam,
rudo tu i rudo tam...
Mówi fryzjer:
- Rzeczywiście!
Dookoła rude liście,
ruda trawa, rude krzaki,
chyba modny kolor taki.
Szczotka,
grzebień,
farby fura,
już gotowa jest fryzura.
Woła jesień: - W samą porę!
Płacę panu muchomorem!