Grupa Żabki

Tydzień I. To jestem ja
 

  • Zachęcanie do poznawania kolegów i koleżanek z grupy. Rozwijanie mowy.
  • Poznawanie narządów zmysłów.
  • Utrwalanie nazw części ciała.
  • Poznawanie różnych stanów emocjonalnych.

Tydzień II. Moja grupa

  • Rozwijanie mowy, orientacji przestrzennej.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Tworzenie kontraktu grupowego.
  • Reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne.

Tydzień III. Moja droga do przedszkola

  • Poznawanie zasad ruchu drogowego.
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania na podstawie jednej cechy – wielkości.
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych.
  • Zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi.

Tydzień IV. Idzie jesień... przez las, park

  • Zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym- parkiem.
  • Poznawanie oznak nowej pory roku – jesieni.
  • Rozwijanie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników głównych i porządkowych w zakresie sześciu.
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego.

Wiersz do nauki: Danuta Gellnerowa „Jesień u fryzjera”

Przyszła jesień
do fryzjera:
- Proszę mną się zająć teraz!

Lato miało włosy złote,
ja na rude mam ochotę.

No, bo niech pan
spojrzy sam,
rudo tu i rudo tam...

Mówi fryzjer:
- Rzeczywiście!
Dookoła rude liście,
ruda trawa, rude krzaki,
chyba modny kolor taki.

Szczotka,
grzebień,
farby fura,
już gotowa jest fryzura.
Woła jesień: - W samą porę!
Płacę panu muchomorem!