Tydzień I. Idzie jesień... przez ogród i sad
- Rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą zmysłów.
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej.
- Poznawanie cech kwadratu. Rozwijanie umiejętności klasyfikowania.
- Poznawanie sposobów przygotowania warzyw i owoców na zimę.
Tydzień II. Idzie jesień... do zwierząt
- Poznawanie sposobów przygotowania się zwierząt do zimy.
- Rozwijanie umiejętności wokalnych.
- Zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych.
- Utrwalanie nazw ptaków odlatujących do ciepłych krajów.
Tydzień III. Co z czego otrzymujemy
- Zapoznanie z produktami otrzymywanymi z gliny i z piasku.
- Orientowanie się w schemacie ciała drugiej osoby.
- Zachęcanie do wykonywania prostych potraw.
- Poznawanie sposobu otrzymywania papieru.
Tydzień IV. Idzie jesień… z deszczem
- Poznawanie pogody, która jest późną jesienią.
- Poznawanie kolorów tęczy.
- Zwracanie uwagi na ubieranie się odpowiednio do pogody.
- Poznawanie procesu obiegu wody w przyrodzie.
Piosenka do nauki: „Wiewióreczka”
Sąsiadeczko, wiewióreczko,
co masz oczka czarne.
Nie bójże się, pokaż w lesie,
gdzie masz swą spiżarnię.
Wszędzie mam, tu i tam,
czego chcecie, to wam dam.
Fik – myk! Hyc – hyc!
Czego chcecie, to wam dam.
Sąsiadeczko, wiewióreczko,
co masz rude łapki,
jeśli łaska, sypnij z góry
orzeszków do czapki.
Dałabym nawet sześć,
lecz co w zimie będę jeść?
Fik – myk! Hyc – hyc!
Był orzeszek, nie ma nic!
Sąsiadeczko, wiewióreczko,
co masz rudy pyszczek,
tu na ziemię rzuć uprzejmie
kila ładnych szyszek.
Szyszki masz tu i tam,
wejdź na sosnę, urwij sam,
Fik – myk! Hyc – hyc!
Były szyszki, nie ma nic!