Grupa Żabki

1. Zwierzęta z dżungli i sawanny – 1 tydzień:
 

  • rozwijanie mowy, zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi, rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej słów o prostej budowie fonetycznej, -
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie dziesięciu

2. Zwierzęta naszych pól i lasów 2 tydzień:

  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter: małych i wielkich.
  • poznawanie zachowania się wybranych zwierząt, określanie tempa poruszania się zwierząt,
  • poznawanie właściwości fizycznych powietrza

3. Marcowa pogoda – 3 tydzień:

  • poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia,
  • poznawanie cech kuli, wskazywanie różnic pomiędzy kulą a kołem,
  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie, zapoznanie ze zjawiskami parowania i skraplania, obserwowanie pogody i zaznaczanie jej elementów każdego dnia

4. Wiosenne przebudzenie 4 tydzień:

  • rozwijanie mowy, poznawanie cech charakterystycznych dla Wiosny
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów
  • przeliczanie i dodawanie w zakresie dziesięciu,
  • rozwijanie sprawności manualnej, składanie i zaginanie papieru według instrukcji. 

Piosenka do nauki: Dżungla.

1. Dżungla, dżungla, jaka wielka dżungla, poplątane zwoje dzikich lian
    Mieszka sobie w bambusowej chacie Ambo Sambo wielki dżungli Pan.

Ref: Strusie mu się w pas kłaniają małpy na ogonach grają
       Ambo tu Ambo tam Ambo tu i tam.

2. Ambo Sambo doskonale znam go węża się nie boi ani lwa
    Dla swych dzikich leśnych ulubieńców zawsze cos smacznego w dłoni ma.

Ref: Strusie mu się ...