1. Zwierzęta z dżungli i sawanny – 1 tydzień:
- rozwijanie mowy, zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi, rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej słów o prostej budowie fonetycznej, -
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
- dodawanie i odejmowanie w zakresie dziesięciu
2. Zwierzęta naszych pól i lasów – 2 tydzień:
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter: małych i wielkich.
- poznawanie zachowania się wybranych zwierząt, określanie tempa poruszania się zwierząt,
- poznawanie właściwości fizycznych powietrza
3. Marcowa pogoda – 3 tydzień:
- poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia,
- poznawanie cech kuli, wskazywanie różnic pomiędzy kulą a kołem,
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie, zapoznanie ze zjawiskami parowania i skraplania, obserwowanie pogody i zaznaczanie jej elementów każdego dnia
4. Wiosenne przebudzenie – 4 tydzień:
- rozwijanie mowy, poznawanie cech charakterystycznych dla Wiosny
- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów
- przeliczanie i dodawanie w zakresie dziesięciu,
- rozwijanie sprawności manualnej, składanie i zaginanie papieru według instrukcji.
Piosenka do nauki: Dżungla.
1. Dżungla, dżungla, jaka wielka dżungla, poplątane zwoje dzikich lian
Mieszka sobie w bambusowej chacie Ambo Sambo wielki dżungli Pan.
Ref: Strusie mu się w pas kłaniają małpy na ogonach grają
Ambo tu Ambo tam Ambo tu i tam.
2. Ambo Sambo doskonale znam go węża się nie boi ani lwa
Dla swych dzikich leśnych ulubieńców zawsze cos smacznego w dłoni ma.
Ref: Strusie mu się ...