Tydzień I „Moje prawa i obowiązki”
- Kształtowanie postawy tolerancji w stosunku do dzieci niepełnosprawnych, dostrzeganie różnic i podobieństw pomiędzy dziećmi różnych ras.
- Rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych, towarzyszących ludziom dorosłym i dzieciom.
- Porównywanie masy przedmiotów, zapoznanie z działaniem wagi szalkowej.
Tydzień II „Krótkie wyjazdy i długie podróże”
- Zapoznanie z kontynentami oraz z globusem – kulistym modelem Ziemi.
- Zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym obszarów górskich i nadmorskich.
- Wykorzystanie metod aktywizujących do rozmów na temat bezpieczeństwa zabaw letnich i podróży wakacyjnych.
Tydzień III „Już lato”
- Rozwijanie umiejętności liczenia, dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.
- Poznawanie oznak lata, rozwijanie mowy i myślenia.
- Poznawanie przyczyny pękania czereśni, zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych.
Tydzień IV „Nasze zabawki i zabawy ”
- Wdrażanie do poszanowania zabawek i sprzętu do zabaw. Pobudzanie ciekawości poznawczej dotyczącej historii zabawek.
- Kształtowanie świadomości ekologicznej (możliwość ponownego wykorzystania odpadów).
- Samodzielne odczytywanie prostych tekstów i rebusów złożonych z poznanych liter.
Piosenka do nauki: „Kończymy już przedszkole”
1. Kończymy już przedszkole, do szkoły czas,
zeszyty i tornistry wołają nas,
A my nie chcemy, nie chcemy jeszcze iść.
Ref. Tak bardzo nam tu dobrze,
że nie chcemy wcale jeszcze iść.
2. Wakacje szybko miną, a potem już,
zadzwoni pierwszy dzwonek, lekcje tuż-tuż
A my nie chcemy, nie chcemy jeszcze iść.
Ref. Tak….
3. Lecz co tu robić, w życiu zawsze tak jest,
że upływają lata, starszym się jest.
A my nie chcemy, nie chcemy starsi być.
Ref. Tak…..
Wiersz do nauki: „Wspomnienia”
Pamiętamy, co się działo na przedszkolnej sali,
kiedy po raz pierwszy przyszliśmy tu mali.
Jasiu i Nikodem chcieli iść z tatusiem.
Milenkę z Oliwką tuliły mamusie.
Michał mówił: „Po co komu to przedszkole!”.
Kacpra bolał brzuszek: „Ja do domu wolę!”.
Kuba nie chciał wcale cicho leżakować.
Karolinkę ciężko było upilnować.
Mateusz i Filip po sali biegali,
a Miłosz z Karolem klocki rozrzucali.
Tylko Ola tańcowała i wszystkim głośno śpiewała.
Polubiliśmy przedszkole, no i tak w zasadzie,
było nam wesoło w przedszkolnej gromadzie.
Panie się starały, bardzo o nas dbały,
uczyły nas ciągle i wychowywały.
Smutno Was opuszczać ale nie ma rady.
Już za małe sale dla naszej gromady.
Będziemy się uczyć i zdobywać świat
a w sercu zostanie wspomnienie z tych lat.