Tydzień I. Co cieszy Mikołaja?
- Zapoznanie z ideą wolontariatu.
- Rozwijanie umiejętności liczenia, poznawanie zapisu cyfrowego liczby 7.
- Zapoznanie z zawodem górnika oraz z elementami jego stroju galowego.
Tydzień II. Jakie sporty uprawia Pani Zima?
- Zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi.
- Poznawanie zasad bezpiecznej zabawy.
- Poznawanie nazw dni tygodnia.
Tydzień III. Który żywioł jest najważniejszy?
- Rozwijanie ekspresji twórczej, eksperymentowanie z materiałami plastycznymi.
- Rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego, badanie właściwości śniegu i lodu.
- Utrwalenie wiedzy dotyczącej żywiołów.
Tydzień IV. O czym w święta każdy z nas pamięta?
- Zapoznanie z wybranymi tradycjami bożonarodzeniowymi oraz ich znaczeniem symbolicznym.
- Rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
- Poznawanie właściwości chemicznych wybranych produktów spożywczych.
Tydzień V. Święta, święta...
- Kultywowanie tradycji świątecznych.
- Reagowanie zmianą ruchu na ustalone sygnały dźwiękowe.
- Rozwijanie kompetencji językowych.
Piosenka do nauki: "Pada śnieżek"
1. Pada śnieżek, pada śnieżek,
już ze śniegu mam kołnierzyk,
białe uszy i policzki,
i śniegowe rękawiczki.
Pada śnieżek, pada śnieżek,
już ze śniegu mam kołnierzyk
i guziki, i rękawy
oraz lewy but i prawy.
Refren
Pada śnieżek jak szalony
z lewej strony, z prawej strony,
raz za nami, raz przed nami,
zasypuje nas płatkami!
2. Pada śnieżek, pada śnieżek,
już ze śniegu mam kołnierzyk,
białe uszy i policzki,
i śniegowe rękawiczki.
Pada śnieżek, pada śnieżek
na szalika żółty brzeżek
i na czapkę moją pada,
bardzo mi to odpowiada!