Grupa Żabki

Tydzień I. Co cieszy Mikołaja?
 

  • Zapoznanie z ideą wolontariatu.
  • Rozwijanie umiejętności liczenia, poznawanie zapisu cyfrowego liczby 7.
  • Zapoznanie z zawodem górnika oraz z elementami jego stroju galowego.

Tydzień II. Jakie sporty uprawia Pani Zima?

  • Zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi.
  • Poznawanie zasad bezpiecznej zabawy.
  • Poznawanie nazw dni tygodnia.

Tydzień III. Który żywioł jest najważniejszy?

  • Rozwijanie ekspresji twórczej, eksperymentowanie z materiałami plastycznymi.
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego, badanie właściwości śniegu i lodu.
  • Utrwalenie wiedzy dotyczącej żywiołów.

Tydzień IV. O czym w święta każdy z nas pamięta?

  • Zapoznanie z wybranymi tradycjami bożonarodzeniowymi oraz ich znaczeniem symbolicznym.
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • Poznawanie właściwości chemicznych wybranych produktów spożywczych.

Tydzień V. Święta, święta...

  • Kultywowanie tradycji świątecznych.
  • Reagowanie zmianą ruchu na ustalone sygnały dźwiękowe.
  • Rozwijanie kompetencji językowych.

Piosenka do nauki: "Pada śnieżek"

1. Pada śnieżek, pada śnieżek,
już ze śniegu mam kołnierzyk,
białe uszy i policzki,
i śniegowe rękawiczki.
Pada śnieżek, pada śnieżek,
już ze śniegu mam kołnierzyk
i guziki, i rękawy
oraz lewy but i prawy.

Refren
Pada śnieżek jak szalony
z lewej strony, z prawej strony,
raz za nami, raz przed nami,
zasypuje nas płatkami!

2. Pada śnieżek, pada śnieżek,
już ze śniegu mam kołnierzyk,
białe uszy i policzki,
i śniegowe rękawiczki.
Pada śnieżek, pada śnieżek
na szalika żółty brzeżek
i na czapkę moją pada,
bardzo mi to odpowiada!