Grupa Żabki

Tydzień I. Kim będę, gdy dorosnę?
 

  • Zapoznanie z wybranymi zawodami. Dostrzeganie zachodzących zmian technologicznych.
  • Wprowadzenie do zapisu działań matematycznych ze znakiem +, rozwijanie umiejętności dodawania w zakresie 9.
  • Zapoznanie z postacią wynalazcy, zapoznanie z wybranymi wynalazkami.

Tydzień II. Czy Kot w Butach był na weselu Kopciuszka?

  • Rozwijanie umiejętności liczenia, poznawanie zapisu cyfrowego liczby 10.
  • Doskonalenie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni.
  • Zapoznanie z zawodem bibliotekarza oraz ze sposobami korzystania z biblioteki.
  • Układanie i opowiadanie historyjek, tworzenie autorskiej książki.

Tydzień III. Gdzie puka sztuka?

  • Wprowadzanie do zapisu działań matematycznych ze znakiem –, rozwijanie umiejętności liczenia.
  • Zapoznanie z różnymi rodzajami muzeów.
  • Zapoznanie z zasadami kulturalnego zachowania się w filharmonii.
  • Rozwijanie ekspresji artystycznej.

Tydzień IV. Co łączy kurę i dinozaura?

  • Usystematyzowanie wiedzy o dinozaurach, poznanie różnic i podobieństw występujących między dinozaurami a innymi zwierzętami.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • Zapoznanie z pracą paleontologa.

Piosenka do nauki: „Bajkowe marzenia”

1. Są bajki i baśnie, cudowny świat,
    gdzie żyją krasnale i wróżki.
    I czy masz pięć latek, czy dużo lat,
    to lubisz tak śnić do poduszki.
    Tam możesz być kim tylko chcesz,
    i spełnić swoje marzenia.
    Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,
    powiedzmy swoje marzenia.

2. Gdy smutno na dworze, gdy pada deszcz,
    to w bajkach jest zawsze pogoda.
    I nawet gdy coś złego dzieje się,
    to zaraz ktoś uśmiech znów doda!
    Bajkowy świat, inny niż nasz,
    wszystko na dobre wciąż zmienia.
    Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,
    powiedzmy swoje życzenia.