Grupa Biedronki

I tydzień - O czym marzą zwierzęta?
 

  • Rozwijanie mowy
  • Budzenie zainteresowania literami.
  • Ćwiczenie przeliczania
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie wyobraźni muzycznej; zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi w polu
  • Poznanie zwierząt mieszkających w różnych warstwach lasu
  • Tworzenie projektu

II tydzień - Kto obroni słonia?

  • Zapoznanie z ciekawostkami ze świata zwierząt
  • Rozwijanie umiejętności szeregowania
  • Rozwijanie estetyki ruchu i prawidłowej postawy
  • Poznawanie pojęć: ssaki, owady, gady, płazy, ptaki
  • Odkrywanie znaczenia kolorów w świecie zwierząt
  • Zapoznanie z wybranymi gatunkami zwierząt będącymi pod ochroną wykonanie pracy plastycznej

III tydzień - Jak być eko?

  • Rozwijanie mowy
  • Zapoznanie z zasadami segregowania odpadów
  • Zapoznanie ze sposobami mierzenia długości
  • Rozwijanie swobody ruchów i orientacji w przestrzeni; rozwijanie poczucia współodpowiedzialności za przyrodę.
  • Zapoznanie z praktykami ekologicznymi
  • Zorganizowanie wymiany zabawek

IV tydzień - Kto wymyślił naszą flagę?

  • Rozwijanie postawy patriotycznej
  • Poznanie stolicy Polski i terminu stolica
  • Wyrażanie różnych form ekspresji twórczej
  • Zapoznanie z polskimi symbolami narodowymi
  • Zapoznanie ze wspólnotą państw – Unią Europejską
  • Rozwijanie postawy patriotycznej

Piosenka do nauki na m-c kwiecień.

I. Na podwórku na wsi jest mieszkańców tyle,
że aż gospodyni trudno zliczyć ile.

Ref.: Kury, gęsi i perliczki, i indyki, i indyczki.
Jest tu kwoka z kurczętami, mama kaczka z kaczętami.
Piękny kogut Kukuryk i kot Mruczek, i pies Bryś.
Więc od rana słychać wszędzie: kukuryku, kwa, kwa, gę, gę,
hau, hau, miau, miau, gul, gul, gul - podwórkowy chór.

II. Koń kasztanek w stajni, a w oborze krowa,
tam w zagrodzie owce i brodata koza.

Ref.: Kury, gęsi i perliczki...

III. A tu są króliki i duże, i małe,
łaciate i szare, i czarne i białe.

Ref.: Kury, gęsi i perliczki...