I tydzień - O czym marzą zwierzęta?
- Rozwijanie mowy
- Budzenie zainteresowania literami.
- Ćwiczenie przeliczania
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
- Rozwijanie wyobraźni muzycznej; zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi w polu
- Poznanie zwierząt mieszkających w różnych warstwach lasu
- Tworzenie projektu
II tydzień - Kto obroni słonia?
- Zapoznanie z ciekawostkami ze świata zwierząt
- Rozwijanie umiejętności szeregowania
- Rozwijanie estetyki ruchu i prawidłowej postawy
- Poznawanie pojęć: ssaki, owady, gady, płazy, ptaki
- Odkrywanie znaczenia kolorów w świecie zwierząt
- Zapoznanie z wybranymi gatunkami zwierząt będącymi pod ochroną wykonanie pracy plastycznej
III tydzień - Jak być eko?
- Rozwijanie mowy
- Zapoznanie z zasadami segregowania odpadów
- Zapoznanie ze sposobami mierzenia długości
- Rozwijanie swobody ruchów i orientacji w przestrzeni; rozwijanie poczucia współodpowiedzialności za przyrodę.
- Zapoznanie z praktykami ekologicznymi
- Zorganizowanie wymiany zabawek
IV tydzień - Kto wymyślił naszą flagę?
- Rozwijanie postawy patriotycznej
- Poznanie stolicy Polski i terminu stolica
- Wyrażanie różnych form ekspresji twórczej
- Zapoznanie z polskimi symbolami narodowymi
- Zapoznanie ze wspólnotą państw – Unią Europejską
- Rozwijanie postawy patriotycznej
Piosenka do nauki na m-c kwiecień.
I. Na podwórku na wsi jest mieszkańców tyle,
że aż gospodyni trudno zliczyć ile.
Ref.: Kury, gęsi i perliczki, i indyki, i indyczki.
Jest tu kwoka z kurczętami, mama kaczka z kaczętami.
Piękny kogut Kukuryk i kot Mruczek, i pies Bryś.
Więc od rana słychać wszędzie: kukuryku, kwa, kwa, gę, gę,
hau, hau, miau, miau, gul, gul, gul - podwórkowy chór.
II. Koń kasztanek w stajni, a w oborze krowa,
tam w zagrodzie owce i brodata koza.
Ref.: Kury, gęsi i perliczki...
III. A tu są króliki i duże, i małe,
łaciate i szare, i czarne i białe.
Ref.: Kury, gęsi i perliczki...