Grupa Biedronki

Temat: To jestem ja.
 

  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się w różnych sytuacjach.
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów.
  • Rozwijanie umiejętności samodzielnego, logicznego myślenia.
  • Różnicowanie i nazywanie cech rozpoznawanych za pomocą dotyku, smaku, węchu, słuchu i wzroku.
  • Ćwiczenie drobnych ruchów rąk.
  • Kształtowanie orientacji przestrzennej.
  • Przygotowanie do czytania.
  • Doskonalenie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy z piosenką.
  • Aktywizowanie różnych części ciała podczas zabaw przy muzyce.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie świadomości własnego ciała.

Temat: Moja grupa.

  • Ustalanie zasad obowiązujących w przedszkolu oraz rozumienie konieczności ich przestrzegania.
  • Kształtowanie umiejętności planowania pracy.
  • Poznanie sposobu wykonywania pracy plastycznej techniką kolażu.
  • Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Wyrabianie skupienia uwagi podczas działania.
  • Rozwijanie świadomości własnego ciała.
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Nazywanie pomieszczeń w przedszkolu i osób tam pracujących.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej.
  • Rozwijanie funkcji poznawczych

Temat: Moja droga do przedszkola.

  • Nauka prawidłowego przechodzenia przez jezdnię.
  • Zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego w celu bezpiecznego poruszania się po ulicy.
  • Kształtowanie właściwych nawyków w zakresie prawidłowego, bezpiecznego uczestniczenia w ruchu drogowym.
  • Zapoznanie z figurą geometryczną – kołem.
  • Rozwijanie intuicji geometrycznej.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Opanowanie melodii i tekstu piosenki.
  • Doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej.
  • Poznawanie symboli wybranych rodzajów znaków drogowych i ich znaczenia dla bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego (pieszych i kierowców).
  • Rozumienie konieczności znajomości swojego nazwiska oraz adresu zamieszkania.
  • Przyjmowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń.
  • Poznawanie i utrwalanie znajomości numerów telefonów alarmowych.
  • Poznawanie pojazdów uprzywilejowanych i roli, jaką pełnią w niesieniu pomocy potrzebującym.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Rozwijanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy.
  • Wyszukiwanie wskazanych elementów.
  • Rozpoznawanie figur geometrycznych.

Temat: Idzie jesień… przez las, park.

  • Utrwalenie oznak jesieni.
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią.
  • Rozpoznawanie drzew po liściach i owocach, nazywanie gatunków drzew, poznawanie ich budowy.
  • Zapoznanie z figurą geometryczną – kwadratem.
  • Posługiwanie się liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym.
  • Przyjmowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń.
  • Rozwijanie wyobraźni muzycznej.
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
  • Stworzenie warunków do doświadczeń i zabaw badawczych.
  • Nazywanie wybranych drzew iglastych.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Rozwijanie inwencji twórczej.
  • Rozwijanie umiejętności muzycznych.
  • Doskonalenie rozumowania matematycznego. 

PIOSENKA DO NAUKI

,,NIEGRZECZNA MYSZKA’’

Pewna mała myszka biała
Ciągle dzieciom przeszkadzała
Przeszkadzała przedrzeźniała
W wyliczanki z dziećmi grała

Eentlik pętlik rypciu pypciu
Kuku ryku na ręczniku
Eus deus kosmateus
Tere fere baks

Dzieci kota zawołały
Mała myszkę mu podały
Myszka liczyć nie przestała
I na kocich wąsa grała

Eentlik pętlik rypciu pypciu
Kuku ryku na ręczniku
Eus deus kosmateus
Tere fere baks


WIERSZ DO NAUKI

,,JESIEŃ”

Idzie łąką, idzie polem
Pod złocistym parasolem.

Gdy go zamknie – słońce świeci.
Gdy otworzy - pada deszcz.

Kto to taki? Czy już wiecie?
Tak! To właśnie jesień jest!