Temat: Idzie jesień… przez ogród i sad.
- Rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą zmysłów.
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej.
- Poznawanie cech kwadratu.
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
- Rozwijanie umiejętności liczenia.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Rozwijanie słuchu muzycznego.
- Rozwijanie umiejętności obserwowania.
- Poznawanie sposobów przygotowania warzyw i owoców na zimę.
Temat: Idzie jesień… do zwierząt.
- Poznawanie sposobów przygotowania się zwierząt do zimy.
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Rozwijanie umiejętności liczenia.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
- Rozwijanie umiejętności wokalnych.
- Wyrabianie szybkiej reakcji na ustalony sygnał.
- Rozwijanie sprawności manualnych.
- Orientowanie się w instrukcji.
- Odczuwanie i wytwarzanie dźwięków.
- Zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych.
- Rozwijanie słuchu fonematycznego.
- Rozwijanie narządów artykulacyjnych.
- Utrwalanie nazw ptaków odlatujących do ciepłych krajów.
Temat: Co z czego otrzymujemy.
- Poznawanie właściwości fizycznych gliny i piasku.
- Zapoznanie z produktami otrzymywanymi z gliny i z piasku.
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Orientowanie się w schemacie ciała drugiej osoby.
- Kształtowanie poczucia rytmu.
- Rozwijanie zwinności i szybkości.
- Rozwijanie pamięci muzycznej.
- Wyrabianie zdolności koncentracji podczas działania.
- Poznawanie sposobu otrzymywania sera.
- Poznawanie zwierząt: owcy i barana.
- Poznawanie pochodzenia wełny.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Poznawanie wyrobów z wełny.
- Poznawanie sposobu otrzymywania papieru.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
Temat: Idzie jesień… z deszczem.
- Poznawanie pogody, która jest późną jesienią
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Poznawanie cech prostokąta.
- Utrwalanie poznanych figur.
- Rozwijanie gibkości i zwinności.
- Rozwijanie umiejętności wokalnych.
- Rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej.
- Rozwijanie sprawności manualnych.
- Poznawanie kolorów tęczy.
- Zwracanie uwagi na ubieranie się odpowiednio do pogody.
- Rozwijanie zainteresowania przyrodą nieożywioną.
- Poznawanie zjawisk przyrodniczych.
- Poznawanie procesu obiegu wody w przyrodzie.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
Temat: Odżywiam się zdrowo.
- Doskonalenie umiejętności dbania o swoje zdrowie.
- Wdrażanie do przestrzegania zasad zdrowego żywienia.
- Budowanie wzorca zdrowego stylu życia.
- Rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy.
- Doskonalenie umiejętności grupowania obiektów ze względu na wspólne cechy.
- Rozwijanie umiejętności porównywania przedmiotów.
- Rozwijanie mowy i myślenia.
PIOSENKA DO NAUKI ,,BAJECZKI’’
1.Na pólkach mieszkają książeczki.
W książeczkach mieszkają bajeczki.
Opowiem o nich wam, bo wszystkie dobrze znam.
Opowiem o nich wam, bo wszystkie dobrze znam.
2. W bajeczkach znajdziecie rycerzy,
Królewnę, co spała na wieży.
I dobrych wróżek sto, i czarownicę złą.
I dobrych wróżek sto, i czarownicę złą.
3. A kiedy się dziecko zasłucha,
To wróżki mu szepczą do ucha.
Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat.
Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat..
WIERSZ DO NAUKI
,,CHATKA BABY JAGI”
Pewna Baba Jaga raz aż zzieleniała,
bo jej krzywa chatka się wyprostowała.
Czarodziejską miotłą chatkę otrzepała,
prosi: Chatko, skrzyw się! Lecz ona nie chciała.
Tajemnym wywarem domek swój skropiła
i przeróżnych zaklęć magicznych użyła.
Wszystkie swoje czary już zastosowała
ale jej chatynka dalej prosto stała.
Odtąd Baba Jaga zmienić się musiała,
skoro w prostej chatce dalej mieszkać miała.
I tak ze złej jędzy w Jagnę się zmieniła,
i dla wszystkich dobra, i życzliwa była.