1. Temat: Zwierzęta z dżungli i sawanny
- zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- dodawanie i odejmowanie w zakresie dziesięciu.
2. Temat: Zwierzęta naszych pól i lasów
- zwracanie uwagi dzieci na nienawiązywanie kontaktów z obcymi osobami,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- poznawanie zachowania się wybranych zwierząt, określanie tempa poruszania się zwierząt.
3. Temat: Marcowa pogoda
- poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- poznawanie cech kuli, wskazywanie różnic pomiędzy kulą a kołem.
4. Temat: Wiosenne przebudzenia
- rozwijanie mowy, poznawanie oznak wiosny,
- przeliczanie w zakresie 10,
- poznawanie nazw mieszkańców łąki.
Nauka piosenki
„Marcowi przyjaciele”
I. Marcowi przyjaciele zebrali się na łące.
I wiatr, i grad, i deszczyk, śnieg, burza i słońce.
I tak wszyscy razem kłótnię wywołali,
każdy chciał być ważny, Wiosnę więc wezwali.
Wiosno, Wiosno, schowaj łóżko i przybądź leśną dróżką.
Zobacz, kto z nas dziś ma do ciebie przyjść. (2 x)
Ref.: Ćwir, ćwir, ćwir, kle, kle, kle.
Zobaczymy, zobaczymy,
co zrobi panna Wiosna z przyjaciółmi marcowymi. (2 x)
II. Zbudziła się Wiosenka, poduszkę swą schowała
i biegnie do przyjaciół w zieleni już cała.
Patrzy w prawo, w lewo, śmieje się wesoło,
prosi, by z nią razem zrobić wielkie koło.
Moi drodzy przyjaciele, nie ma co myśleć wiele.
Razem lećmy w świat na sto długich lat! (2 x)
Ref.: Ćwir, ćwir ...
III. I proszę, co się stało, aż mówić o tym szkoda.
Zrobiła się po prostu marcowa pogoda!
Burza wiatrem wieje, pada śnieg, deszcz leje,
stuka grad o chodnik, słońce potem grzeje.
Wiosnę głowa rozbolała, bo – cóż – narozrabiała!
Trochę Wiośnie wstyd za marcowe dni! (2 x)
Ref.: Ćwir, ćwir ...