Grupa Biedronki

1. Temat: Zwierzęta z dżungli i sawanny
 

  • zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie dziesięciu.

2. Temat: Zwierzęta naszych pól i lasów

  • zwracanie uwagi dzieci na nienawiązywanie kontaktów z obcymi osobami,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • poznawanie zachowania się wybranych zwierząt, określanie tempa poruszania się zwierząt.

3. Temat: Marcowa pogoda

  • poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • poznawanie cech kuli, wskazywanie różnic pomiędzy kulą a kołem.

4. Temat: Wiosenne przebudzenia

  • rozwijanie mowy, poznawanie oznak wiosny,
  • przeliczanie w zakresie 10,
  • poznawanie nazw mieszkańców łąki.

Nauka piosenki

„Marcowi przyjaciele”

I. Marcowi przyjaciele zebrali się na łące.
   I wiatr, i grad, i deszczyk, śnieg, burza i słońce.
   I tak wszyscy razem kłótnię wywołali,
   każdy chciał być ważny, Wiosnę więc wezwali.
   Wiosno, Wiosno, schowaj łóżko i przybądź leśną dróżką.
   Zobacz, kto z nas dziś ma do ciebie przyjść. (2 x)

Ref.: Ćwir, ćwir, ćwir, kle, kle, kle.
         Zobaczymy, zobaczymy,
         co zrobi panna Wiosna z przyjaciółmi marcowymi. (2 x)

II. Zbudziła się Wiosenka, poduszkę swą schowała
    i biegnie do przyjaciół w zieleni już cała.
    Patrzy w prawo, w lewo, śmieje się wesoło,
    prosi, by z nią razem zrobić wielkie koło.
    Moi drodzy przyjaciele, nie ma co myśleć wiele.
    Razem lećmy w świat na sto długich lat! (2 x)

Ref.: Ćwir, ćwir ...

III. I proszę, co się stało, aż mówić o tym szkoda.
     Zrobiła się po prostu marcowa pogoda!
     Burza wiatrem wieje, pada śnieg, deszcz leje,
     stuka grad o chodnik, słońce potem grzeje.
     Wiosnę głowa rozbolała, bo – cóż – narozrabiała!
     Trochę Wiośnie wstyd za marcowe dni! (2 x)

Ref.: Ćwir, ćwir ...