I. Wielkanoc
- poznawanie zwyczajów wielkanocnych
- liczenie w zakresie 10
- tworzenie akompaniamentu do piosenek
II. Wiosenne powroty
- poznawanie nazw ptaków
- dzielenie wyrazów na sylaby i głoski
- rozwijanie umiejętności płynnego poruszania się w przestrzeni
III. Wiosna na wsi
- poznawanie zwierząt z wiejskiego podwórka
- rozwijanie umiejętności mierzenia (stopami, krokami itp.)
- rozwijanie sprawności fizycznej
IV. Dbamy o przyrodę
- rozwijanie mowy, wypowiadanie się zdaniami rozwiniętymi
- kształtowanie postaw proekologicznych
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania
Nauka piosenki „Na podwórku"
I. Na podwórku na wsi jest mieszkańców tyle,
Że aż gospodyni trudno zliczyć ile.
Ref: Kury, gęsi i perliczki, i indyki, i indyczki.
Jest tu kwoka z kurczętami, mama kaczka z kaczętami.
Piękny kogut Kukuryk i kot Mruczek i pies Bryś.
Więc od rana słychać wszędzie: kukuryku, kwa, kwa, gę, gę,
hau, hau, miau, miau, gul, gul, gul – podwórkowy chór.
II. Koń Kasztanek w stajni, a w oborze krowa,
Tam w zagrodzie owce i brodata koza.
III. A tu są króliki: i duże i małe,
Łaciate i szare, i czarne i białe.