1. Temat: Tradycje wielkanocne
- Rozwijanie mowy.
- Poszerzenie i utrwalenie wiadomości o zwyczajach i tradycjach wielkanocnych.
- Rozwijanie słuchu fonematycznego.
- Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
- Rozwijanie umiejętności odejmowania.
- Rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 10.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
- Wszechstronne i harmonijne rozwijanie organizmu.
- Rozwijanie umiejętności wykonywania świadomych ruchów w przestrzeni.
- Rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi.
- Utrwalanie znajomości poznanych głosek i liter.
- Rozwijanie ciekawości poznawczej.
- Prowadzenie obserwacji.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Dbanie o porządek na stanowisku pracy.
- Rozwijanie percepcji wzrokowej.
- Nabywanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
2. Temat; Wiosna na wsi
- Rozwijanie mowy.
- Rozwijanie percepcji słuchowej.
- Rozwijanie słuchu fonematycznego.
- Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
- Zapoznanie z różnymi rodzajami wag.
- Rozwijanie umiejętności szacowania wagi.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
- Wszechstronne i harmonijne rozwijanie organizmu.
- Rozwijanie swobody ruchów podczas zabawy z piosenką.
- Wyzwalanie chęci udziału we wspólnych zabawach.
- Rozwijanie wiedzy ogólnej dzieci.
- Rozwijanie myślenia logicznego.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Rozwijanie wiedzy przyrodniczej.
- Rozwijanie umiejętności pracy w grupie.
- Rozwijanie kreatywności.
3. Temat: Dbamy o przyrodę
- Rozwijanie mowy.
- Rozwijanie opiekuńczego stosunku względem planety.
- Rozwijanie słuchu fonematycznego.
- Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
- Przypomnienie zasad segregowania śmieci.
- Rozwijanie umiejętności liczenia.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
- Dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń.
- Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej.
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Zachęcanie do dbania o planetę Ziemię.
- Stymulowanie do poznawania i odkrywania świata.
- Rozwijanie kreatywności.
- Rozwijanie umiejętności kodowania.
- Rozwijanie umiejętności współpracy.
4. Temat: Polska – moja ojczyzna
- Wzbogacanie wiadomości na temat miejscowości i regionu, w których mieszkają dzieci.
- Rozwijanie słuchu fonematycznego.
- Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
- Rozwijanie umiejętności mierzenia objętości płynów.
- Rozwijanie zainteresowań badawczych.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
- Zapobieganie pogłębianiu się wad postawy.
- Rozwijanie swobody ruchów podczas zabawy.
- Wyzwalanie radości, chęci udziału we wspólnych zabawach.
- Rozwijanie myślenia logicznego.
- Zapoznanie z wyglądem polskich symboli narodowych.
- Rozwijanie zainteresowań dzieci Europą.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Rozwijanie umiejętności pracy w grupie.
- Rozwijanie umiejętności kodowania.
PIOSENKA DO NAUKI
,,MOJA RODZINA’’
My rodzinę dobrą mamy,
zawsze razem się trzymamy!
I choć czasem czas nas goni,
My jak palce jednej dłoni!
Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!
Mama zawsze kocha czule,
ja do mamy się przytulę,
Tata kocha lecz inaczej
Uspokaja kiedy płaczę
Gdy napsocę i nabroję,
siedzę w kącie, bo się boję!
Tata skarci, pożałuje,
a mamusia pocałuje!
Kiedy nie mam taty, mamy,
wszyscy sobie pomagamy!
I choć sprzątać nie ma komu,
jest wesoło w naszym domu!
WIERSZ DO NAUKI
,,RODZINA TO SKARB’’
Jaka moja jest rodzina?
Wam opowiem, już zaczynam.
Moja mama zabiegana jest od rana.
Sprząta, pierze, i prasuje,
również obiad ugotuje.
Tata ciągle jest zajęty,
reperuje różne sprzęty,
komputery i programy,
które teraz wszyscy mamy.
Mój brat uczy się już w szkole,
a ja mam swoje przedszkole.
Choć rodzice są zajęci
mają dla nas czas i chęci.
Dziadki, babcie o nas dbają,
wszyscy w koło się kochają.
Kiedy ktoś kłopoty ma,
to rodzinka radę da.
Kiedy smutno mi i źle
zawsze ktoś przytuli mnie.
Bo w rodzinie wielka siła,
chcę by zawsze ona była.
Mam nadzieję, że już wiecie,
że rodzina to największy skarb na świecie.