Grupa Motylki

Tydzień I  „Idzie jesień... przez ogród i sad”
 

  • Wzbogacenie wiadomości na temat życia i zwyczajów wybranych zwierząt.
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego. Rozpoznawanie i nazywanie poznanych litery Oo.
  • Odkrywanie zapisów cyfrowych liczb 1 i 2. Rozwijanie umiejętności liczenia.
  • Rozwijanie wrażliwości: wzrokowej, węchowej, smakowej i dotykowej.
  • Rozwijanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji i doświadczeń.

Tydzień II  „Idzie jesień… do zwierząt”

  • Zdobywanie wiadomości na temat zmian zachodzących w życiu wybranych zwierząt jesienią.
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 3.Rozwijanie umiejętności liczenia.
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego. Rozpoznawanie i nazywanie poznanych litery Aa.
  • Ćwiczenie umiejętności odtwarzania w skupieniu prostych przebiegów rytmicznych.
  • Kształtowanie zdolności uważnej obserwacji i umiejętności wyciągania wniosków dotyczących zaobserwowanych zjawisk.

Tydzień III  „Skąd mamy te produkty?”

  • Rozwijanie słuchu fonematycznego. Rozpoznawanie i nazywanie poznanych litery Mm.
  • Poznawanie pracy osób wykonujących wybrane zawody.
  • Zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem. Utrwalanie nazw liczebników porządkowych.
  • Zapoznanie z różnymi rodzajami ziarna, pieczywa oraz z etapami produkcji chleba (w piekarni).
  • Poznawanie zastosowania i właściwości fizycznych mąki i wełny.

Tydzień IV  „Idzie jesień… z deszczem ”

  • Rozwijanie słuchu fonematycznego. Rozpoznawanie i nazywanie poznanych litery Ee.
  • Utrwalanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek i grup spółgłoskowych.
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 4. Rozwijanie umiejętności liczenia.
  • Wyrabianie swobody ruchów podczas zabawy z wykorzystaniem rekwizytu.
  • Rozwijanie zainteresowań otaczającą przyrodą.

Wiersz do nauki:  

„Kaczka dziwaczka” Jan Brzechwa

Nad rzeczką opodal krzaczka
Mieszkała kaczka-dziwaczka,
Lecz zamiast trzymać się rzeczki
Robiła piesze wycieczki.

Raz poszła więc do fryzjera:
"Poproszę o kilo sera!"
Tuż obok była apteka:
"Poproszę mleka pięć deka."

Z apteki poszła do praczki
Kupować pocztowe znaczki.
Gryzły się kaczki okropnie:
"A niech tę kaczkę gęś kopnie!"

Znosiła jaja na twardo
I miała czubek z kokardą,
A przy tym, na przekór kaczkom,
Czesała się wykałaczką.

Kupiła raz maczku paczkę,
By pisać list drobnym maczkiem.
Zjadając tasiemkę starą
Mówiła, że to makaron,

A gdy połknęła dwa złote,
Mówiła, że odda potem.
Martwiły się inne kaczki:
"Co będzie z takiej dziwaczki?"

Aż wreszcie znalazł się kupiec:
"Na obiad można ją upiec!"
Pan kucharz kaczkę starannie
Piekł, jak należy, w brytfannie,

Lecz zdębiał obiad podając,
Bo z kaczki zrobił się zając,
W dodatku cały w buraczkach.
Taka to była dziwaczka!


Piosenka do nauki:  

„Jesienna zagadka”

Ref.: Zagadkę zadam ci i powiedz mi, czy wiesz,
co jesienią robi wiewiórka, bocian oraz jeż.
Co jesienią robi wiewiórka, bocian oraz jeż.

I. Wiewiórka w dziupli przysiadła i liczy swe zapasy,
bo zimą będzie je jadła, gdy śnieg pokryje lasy.
Czas jesieni wszystko zmieni, posmutnieje świat,
lecz zagadka rozwiązana!
Tak, tak, tak, tak, tak!

Ref.: Zagadkę…

II. Bociany mówią, że gniazdo nieczynne jest do wiosny,
bo lecą stąd do Afryki, a każdy bocian radosny!
Czas jesieni wszystko zmieni, posmutnieje świat,
lecz zagadka rozwiązana!
Tak, tak, tak, tak, tak!

Ref.: Zagadkę…

III. A jeżyk, gruby jak piłka, podreptał, gdzie lasek rośnie,
zakopał się pośród liści i chrapie tak, śniąc o wiośnie.
Czas jesieni wszystko zmieni, posmutnieje świat,
lecz zagadka rozwiązana!
Tak, tak, tak, tak, tak!

Ref.: Zagadkę…