Grupa Motylki

Tydzień I. Baśnie, bajki, bajeczki

  • Rozpoznawanie bohaterów znanych baśni, utrwalanie zasad korzystania z książek, poszanowania ich.
  • Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej, poznawanie małych liter i wielkich liter.
  • Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 9.
  • Utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Reagowanie na ustalone sygnały, wykonywanie układu ruchowego do piosenki,
  • Rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie umiejętności posługiwania się instrukcją.
  • Rozwijanie aktywności werbalnej, przedstawianie słowami uczuć i nastroju.
  • Zapoznanie ze zjawiskiem topnienia, poznawanie substancji, które topnieją.
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego.
      

Tydzień II. Muzyka wokół nas

  • Dostrzeganie piękna muzyki, rozwijanie umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych, poruszania się w rytm muzyki.
  • Utrwalenie nazw wybranych instrumentów muzycznych.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter, rozwijanie słuchu fonematycznego.
  • Rozwijanie umiejętności dodawania, dodawanie w zakresie 9.
  • Rozwijanie sprawności manualnych.
  • Próby wyrażania nastroju utworu muzycznego barwną plamą, korelacja muzyki z plastyką.
  • Rozwijanie aktywności twórczej.
     

Tydzień III. Nie jesteśmy sami w kosmosie

  • Zapoznanie z nazwami planet Układu Słonecznego, przybliżenie postaci Mikołaja Kopernika.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • Rozwijanie umiejętności liczenia, rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania, poznawanie zapisów cyfrowych liczb.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych, kształtowanie poczucia rytmu.
  • Utrwalanie wiadomości na temat kosmosu, Układu Słonecznego, rozwijanie aktywności twórczej.
      

Tydzień IV. Mój wymarzony zawód

  • Rozwijanie preorientacji zawodowej, poznanie różnego typu zawodów, wzbogacenie słownictwa o słowa związane z omawianymi zawodami.
  • Wyposażenie dzieci w podstawowe umiejętności w zakresie warsztatu plastycznego, co umożliwi im rozwój wyobraźni, wzmocnienie poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości.
  • Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie.
  • Usystematyzowanie wiedzy dzieci na temat znanych im zawodów, tworzenie dłuższych wypowiedzi na temat zawodów.
  • Rozumienie wagi pracy ludzkiej, poznanie specyfiki pracy malarza.
  • Rozwijanie umiejętności planowania własnych działań.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.

Piosenka do nauki: „Moja wesoła rodzina”

My rodzinę dobrą mamy,
zawsze razem się trzymamy!
I choć czasem czas nas goni,
My jak palce jednej dłoni!

Refren ; Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!

Mama zawsze kocha czule,
ja do mamy się przytulę,
w bólu, żalu i rozterce,
bo mam mama wielkie serce!

Z tatą świetne są zabawy,
z nim świat robi się ciekawy!
Tata ma pomysłów wiele,
jest najlepszym przyjacielem!

Gdy napsocę i nabroję,
stoję w kącie, bo się boję!
Tata skarci, pożałuje,
a mamusia pocałuje!

Kiedy nie mam taty, mamy,
wszyscy sobie pomagamy!
I choć sprzątać nie ma komu,
jest wesoło w naszym domu!


Wiersz do nauki: „Zawody"

Piekarz piecze chleb i bułki,
Stolarz robi meble, półki.

Lekarz leczy chorych ludzi,
Strażak z ogniem wciąż się trudzi.

A zawodów na tym świecie,
Drogie dzieci pewnie wiecie.

Jest ich jeszcze bardzo wiele,
więc i inne tu wymienię.

Nauczyciel uczy dzieci,
Wiersze tworzą wciąż poeci.

Murarz domy nam buduje,
Tynkarz ściany otynkuje.

Pan elektryk prąd zakłada,
Weterynarz pieska bada.