Tydzień I. Baśnie, bajki, bajeczki
- Rozpoznawanie bohaterów znanych baśni, utrwalanie zasad korzystania z książek, poszanowania ich.
- Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej, poznawanie małych liter i wielkich liter.
- Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 9.
- Utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
- Reagowanie na ustalone sygnały, wykonywanie układu ruchowego do piosenki,
- Rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie umiejętności posługiwania się instrukcją.
- Rozwijanie aktywności werbalnej, przedstawianie słowami uczuć i nastroju.
- Zapoznanie ze zjawiskiem topnienia, poznawanie substancji, które topnieją.
- Rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego.
Tydzień II. Muzyka wokół nas
- Dostrzeganie piękna muzyki, rozwijanie umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych, poruszania się w rytm muzyki.
- Utrwalenie nazw wybranych instrumentów muzycznych.
- Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter, rozwijanie słuchu fonematycznego.
- Rozwijanie umiejętności dodawania, dodawanie w zakresie 9.
- Rozwijanie sprawności manualnych.
- Próby wyrażania nastroju utworu muzycznego barwną plamą, korelacja muzyki z plastyką.
- Rozwijanie aktywności twórczej.
Tydzień III. Nie jesteśmy sami w kosmosie
- Zapoznanie z nazwami planet Układu Słonecznego, przybliżenie postaci Mikołaja Kopernika.
- Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
- Rozwijanie umiejętności liczenia, rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania, poznawanie zapisów cyfrowych liczb.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
- Rozwijanie umiejętności wokalnych, kształtowanie poczucia rytmu.
- Utrwalanie wiadomości na temat kosmosu, Układu Słonecznego, rozwijanie aktywności twórczej.
Tydzień IV. Mój wymarzony zawód
- Rozwijanie preorientacji zawodowej, poznanie różnego typu zawodów, wzbogacenie słownictwa o słowa związane z omawianymi zawodami.
- Wyposażenie dzieci w podstawowe umiejętności w zakresie warsztatu plastycznego, co umożliwi im rozwój wyobraźni, wzmocnienie poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości.
- Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie.
- Usystematyzowanie wiedzy dzieci na temat znanych im zawodów, tworzenie dłuższych wypowiedzi na temat zawodów.
- Rozumienie wagi pracy ludzkiej, poznanie specyfiki pracy malarza.
- Rozwijanie umiejętności planowania własnych działań.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
Piosenka do nauki: „Moja wesoła rodzina”
My rodzinę dobrą mamy,
zawsze razem się trzymamy!
I choć czasem czas nas goni,
My jak palce jednej dłoni!
Refren ; Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!
Mama zawsze kocha czule,
ja do mamy się przytulę,
w bólu, żalu i rozterce,
bo mam mama wielkie serce!
Z tatą świetne są zabawy,
z nim świat robi się ciekawy!
Tata ma pomysłów wiele,
jest najlepszym przyjacielem!
Gdy napsocę i nabroję,
stoję w kącie, bo się boję!
Tata skarci, pożałuje,
a mamusia pocałuje!
Kiedy nie mam taty, mamy,
wszyscy sobie pomagamy!
I choć sprzątać nie ma komu,
jest wesoło w naszym domu!
Wiersz do nauki: „Zawody"
Piekarz piecze chleb i bułki,
Stolarz robi meble, półki.
Lekarz leczy chorych ludzi,
Strażak z ogniem wciąż się trudzi.
A zawodów na tym świecie,
Drogie dzieci pewnie wiecie.
Jest ich jeszcze bardzo wiele,
więc i inne tu wymienię.
Nauczyciel uczy dzieci,
Wiersze tworzą wciąż poeci.
Murarz domy nam buduje,
Tynkarz ściany otynkuje.
Pan elektryk prąd zakłada,
Weterynarz pieska bada.