Grupa Motylki

1.Temat: Zwierzęta z dżungli i sawanny.
 

  • Rozwijanie mowy, zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi żyrafą, lwem.
  • Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej słów o prostej budowie fonetycznej.
  • Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • Dodawanie i odejmowanie w zakresie dziesięciu.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie umiejętności wokalnych.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego, rozwijanie spostrzegania: słuchowego, wzrokowego, rozwijanie mowy i myślenia.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.

2. Temat : Zwierzęta naszych pól i lasów.

  • Rozwijanie mowy, poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu i w lesie, poznawanie zwyczajów sowy, przybliżanie wiadomości o życiu mrówek, zachowania się wybranych zwierząt, określanie tempa ich poruszania się.
  • Zwracanie uwagi dzieci na nienawiązywanie kontaktów z obcymi osobami.
  • Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej, rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter: małych i wielkich.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Poznawanie właściwości fizycznych powietrza, zapoznanie z pojęciem gaz.

3. Temat: Marcowa pogoda

  • Rozwijanie mowy, poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia.
  • Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie, zapoznanie ze zjawiskami parowania i skraplania, obserwowanie pogody i zaznaczanie jej elementów każdego dnia, utrwalanie nazw dni tygodnia.
  • Określanie znaczenia wody w życiu człowieka
  • Dokonywanie analizy i syntezy słów, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • Poznawanie cech kuli, wskazywanie różnic pomiędzy kulą a kołem.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej, reagowanie na ustalone hasła i sygnały.
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.

4. Temat: Wiosenne przebudzenia.

  • Rozwijanie mowy, poznawanie oznak wiosny, nazw mieszkańców łąki, budowy motyla, przyczyn ochrony roślin.
  • Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • Przeliczanie w zakresie 10.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Kształtowanie poczucia rytmu w metrum trójdzielnym.
  • Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, rozwijanie sprawności manualnej,
  • Poznawanie zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny, zintegrowanie się dzieci podczas powitania wiosny.

5. Temat: Wielkanoc

  • Rozwijanie mowy, poznawanie zwyczajów wielkanocnych.
  • Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • Przeliczanie i dodawanie w zakresie dziesięciu.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, tworzenie akompaniamentu do zwrotek piosenki,
  • Rozwijanie sprawności manualnej, składanie i zaginanie papieru według instrukcji.
  • Poznawanie budowy i właściwości jajka, zapoznanie z ciekawostkami na temat pisanek.
  • Zapoznanie ze zwyczajem oblewania się wodą w lany poniedziałek.

PIOSENKA DO NAUKI

Wiosna w ogródku

Grabie i łopaty zimą spały w szopie.
Wiadomo, że wtedy grządek nikt nie kopie.
Nagle przyszła wiosna na dwór je wygnała,
Kiedy pracowały, ona planowała.

Ref: Tu i tam zieleń dam.
Szaro-bure zniknie.
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie.
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa. Kwiaty będą kwitnąć, ptaki będą śpiewać.

Słońce grzać zaczęło z coraz większą mocą
Grabie i łopaty męczą się i pocą.
Taczki i konewki także się zwijają.
Wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.

Ref: Tu i tam zieleń dam.
Szaro-bure zniknie.
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie.
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa.
Kwiaty będą kwitnąć, ptaki będą śpiewać.


WIERSZ DO NAUKI

Święta – biją dzwony

Ciasto pachnie na świątecznym obrusie, obrusie,
wokół stołu się krzątają mamusie, mamusie.
Wszyscy poważni są tego ranka,
niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.

Święta, święta biją dzwony, każdy dzwon
jak roztańczony,
tańczy, tańczy każdy dzwon,
bim bam bom, bim bam bom.