Grupa Motylki

Tydzień I – Jak jesienią dbać o zdrowie?
 

  • Kształtowanie nawyków prozdrowotnych.
  • Rozwijanie umiejętności liczenia, poznanie zapisu cyfrowego liczby 1.
  • Poznawanie cech kwadratu, rozwijanie umiejętności klasyfikowania.

Tydzień II – Kto może być nauczycielem?

  • Rozwijanie mowy, zapoznanie z pracą nauczyciela.
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • Rozwijanie umiejętności liczenia, poznawanie zapisu cyfrowego liczby 2.
  • Rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej. Rozwijanie umiejętności plastycznych.

Tydzień III – W co się bawi z nami jesienny wiatr?

  • Kształtowanie umiejętności właściwego doboru stroju do pogody.
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • Rozwijanie umiejętności liczenia, poznawanie zapisu cyfrowego liczby 3.
  • Opanowanie prostych figur tanecznych. Rozumienie konieczności przestrzegania reguł gry.

Tydzień IV – Jaki plan na jesień mają zwierzęta?

  • Wzbogacanie wiedzy na temat jesiennych zwyczajów zwierząt.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej. Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej.
  • Rozwijanie postawy badawczej, wzbogacanie wiedzy przyrodniczej.

Piosenka do nauki: „Jesienna poleczka”

1. Hej, jesienny wietrzyk wciąż się z nami bawi
Sypie z drzew rudymi, złotymi listkami.
Skoczną polkę tańczy na jesiennych łąkach,
Stuka, gra do taktu na suchych gałązkach.

Ref: Hop, hop, tup, tup, tup, jesienna poleczka.
Hop, hop, tup, tup, tup, tańczą Staś, Haneczka.
Hop, hop, tup, tup, tup, tak tańczyć lubimy.
Jesienną poleczkę z wietrzykiem tańczymy.

1. Hani wplótł w warkocze śmieszne noski klonu,
Zuzi zrobił broszkę z łupinek kasztanów.
Julce rogi z kitek na głowie postawił,
Świetnie przy tych psotach wiatr się z nami bawił.

2. Kręci karuzelą, huśta huśtawkami,
Przez skakankę skacze razem z dziewczynkami.
Chłopcom porwał piłkę i sam gola strzelił
Wszystkie dzieci dzisiaj wietrzyk rozweselił.