Grupa Motylki

Czy można cofnąć czas? - tydzień 1
 

  • Rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • Zapoznanie ze sposobami pomiaru czasu, odczytywanie godzin na zegarze.
  • Zapoznanie z naprzemiennym rytmem dnia i nocy.
  • Zapoznanie z nazwami miesięcy i ich kolejnością.

Kto jest kucharzem leśnych zwierząt? - tydzień 2

  • Rozwijanie umiejętności improwizacji ruchowych.
  • Rozwijanie wiedzy ogólnej o zwierzętach leśnych, rozwijanie umiejętności współpracy w grupie.
  • Zapoznanie z pracą leśniczego.
  • Tworzenie kompozycji z figur geometrycznych.
  • Rozwijanie słownictwa – biernego i czynnego, rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi i zdań.

Kto to taki: mama mamy, tata taty? - tydzień 3

  • Rozwijanie umiejętności liczenia. Poznawanie zapisu cyfrowego liczby 9,
  • Doskonalenie umiejętności łączenia śpiewu z elementami ruchu.
  • Przygotowanie upominków dla babci i dziadka.
  • Doskonalenie umiejętności występowania przed publicznością. Wzmacnianie więzi emocjonalnej z babcią i dziadkiem.

Dlaczego pewien czwartek jest tłusty? - tydzień 4

  • Rozwijanie myślenia przestrzennego, rozwijanie umiejętności konstrukcyjnych.
  • Rozwijanie myślenia matematycznego.
  • Zapoznanie z grami i zabawami karnawałowymi.

Piosenka: „Kraina babci i dziadka”

1. Mama w pracy, tata w pracy mało widzą nas.
Ale za to babcia z dziadkiem zawsze mają czas.
Mama w biegu, tata w biegu, śpieszą się co dnia.
Ale za to babcia z dziadkiem maja niezły plan!
Drzwi krainy czarodziejskiej otwierają nam!

Ref. A tam lody kolorowe i zabawki odlotowe,
aruzela i spacer z psem
Wszystko wyczarował dziadek z babcią ja to wiem!
A tam kotki jak kłębuszki, a tam bitwa na poduszki. Potem pizza, a może dżem?
Wszystko wyczarował dziadek z babcią, ja to wiem!

2. Mama stara się jak może, by być bliżej nas,
Ale ciągle goni, goni ją ten wstrętny czas!
Tata stara się jak może, aby z nami być,
Ale trudno jest na co dzień tak spokojnie żyć.
Babcia z dziadkiem zapraszają, by się u nich skryć!