Grupa Motylki

Kim będę, gdy dorosnę - tydzień 1
 

  • Rozwijanie mowy, zapoznanie z wybranymi zawodami.
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • Wprowadzenie do zapisu działań matematycznych ze znakiem +, rozwijanie umiejętności dodawania w zakresie 9.
  • Dostrzeganie zachodzących zmian technologicznych. Zapoznanie z postacią wynalazcy, zapoznanie z wybranymi wynalazkami, Rozwijanie umiejętności konstrukcyjnych, dbanie o estetykę wykonania pracy.

Kot w butach był na weselu Kopciuszka – tydzień 2

  • Rozwijanie umiejętności liczenia, poznawanie zapisu cyfrowego liczby 10.
  • Doskonalenie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni, rozwijanie zdolności manualnych i wyobraźni,
  • Zapoznanie z zawodem bibliotekarza, zapoznanie ze sposobami korzystania z biblioteki.
  • Popularyzowanie czytelnictwa. Układanie i opowiadanie historyjek, tworzenie autorskiej książki.

Gdzie puka sztuka ? – tydzień 3

  • Wprowadzanie do zapisu działań matematycznych ze znakiem – rozwijanie umiejętności liczenia.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej. Rozwijanie percepcji słuchowej.
  • Zapoznanie z różnymi rodzajami muzeów.
  • Zapoznanie z zasadami kulturalnego zachowania się w filharmonii.
  • Rozwijanie ekspresji artystycznej.

Co łączy kurę i dinozaura? – tydzień 4

  • Usystematyzowanie dziecięcej wiedzy o dinozaurach, poznanie różnic i podobieństw występujących między dinozaurami a innymi zwierzętami.
  • Zapoznanie z charakterystycznymi cechami dinozaurów mięsożernych.
  • Zapoznanie z wybranymi zwierzętami prehistorycznymi.
  • Zapoznanie z pracą paleontologa.

Nauka wiersza „Moje bajki” B. Szelągowska.

Gdy wieczór nadchodzi, z książkami się witam.
Siadam cichutko, a mama mi czyta.
I czyta mi bajki o dzielnych rycerzach,
smokach, czarownicach i zaklętych wieżach.

O śpiącej królewnie i o rybce złotej,
i o tym, jak młynarz przyjaźnił się z kotem.
Choć jestem przy mamie, to mi się wydaje,
że widzę naprawdę te postacie z bajek.