Kim będę, gdy dorosnę - tydzień 1
- Rozwijanie mowy, zapoznanie z wybranymi zawodami.
- Rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
- Wprowadzenie do zapisu działań matematycznych ze znakiem +, rozwijanie umiejętności dodawania w zakresie 9.
- Dostrzeganie zachodzących zmian technologicznych. Zapoznanie z postacią wynalazcy, zapoznanie z wybranymi wynalazkami, Rozwijanie umiejętności konstrukcyjnych, dbanie o estetykę wykonania pracy.
Kot w butach był na weselu Kopciuszka – tydzień 2
- Rozwijanie umiejętności liczenia, poznawanie zapisu cyfrowego liczby 10.
- Doskonalenie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni, rozwijanie zdolności manualnych i wyobraźni,
- Zapoznanie z zawodem bibliotekarza, zapoznanie ze sposobami korzystania z biblioteki.
- Popularyzowanie czytelnictwa. Układanie i opowiadanie historyjek, tworzenie autorskiej książki.
Gdzie puka sztuka ? – tydzień 3
- Wprowadzanie do zapisu działań matematycznych ze znakiem – rozwijanie umiejętności liczenia.
- Rozwijanie sprawności fizycznej. Rozwijanie percepcji słuchowej.
- Zapoznanie z różnymi rodzajami muzeów.
- Zapoznanie z zasadami kulturalnego zachowania się w filharmonii.
- Rozwijanie ekspresji artystycznej.
Co łączy kurę i dinozaura? – tydzień 4
- Usystematyzowanie dziecięcej wiedzy o dinozaurach, poznanie różnic i podobieństw występujących między dinozaurami a innymi zwierzętami.
- Zapoznanie z charakterystycznymi cechami dinozaurów mięsożernych.
- Zapoznanie z wybranymi zwierzętami prehistorycznymi.
- Zapoznanie z pracą paleontologa.
Nauka wiersza „Moje bajki” B. Szelągowska.
Gdy wieczór nadchodzi, z książkami się witam.
Siadam cichutko, a mama mi czyta.
I czyta mi bajki o dzielnych rycerzach,
smokach, czarownicach i zaklętych wieżach.
O śpiącej królewnie i o rybce złotej,
i o tym, jak młynarz przyjaźnił się z kotem.
Choć jestem przy mamie, to mi się wydaje,
że widzę naprawdę te postacie z bajek.