Dlaczego w marcu jest jak w garncu? - 1 tydzień
- Rozwijanie słuchu fonematycznego, nazywanie poznanych liter.
- Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
- Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni.
- Zapoznanie ze znaczeniem słowa kataklizm.
- Zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie, zapoznanie ze znaczeniem wody w środowisku.
Gdzie się ubiera Pani Wiosna? - tydzień 2
- Integrowanie się z rówieśnikami podczas zabaw przy muzyce.
- Zapoznanie z wybranymi ptakami wędrownymi.
- Zapoznanie z tradycją obchodów pierwszego dnia wiosny,
- Zapoznanie z budową i cechami wybranych kwiatów wiosennych, zapoznanie z etapami rozwoju tulipana.
Z czego to jest zrobione? - tydzień 3
- Zapoznanie z etapami powstawania chleba, rozwijanie myślenia logicznego.
- Ćwiczenie koncentracji uwagi podczas zabawy, wyrabianie umiejętności współzawodnictwa.
- Zapoznanie z etapami powstawania sera.
- Zapoznanie z etapami powstawania wełny.
- Zapoznanie ze sposobem powstawania papieru.
O czym marzą zwierzęta? - tydzień 4
- Rozwijanie umiejętności przeliczania, ćwiczenie myślenia matematycznego.
- Zapoznanie ze zwierzętami zamieszkującymi pola.
- Zapoznanie z gatunkami zwierząt zamieszkującymi różne warstwy lasu.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
Piosenka do nauki: Idzie do nas wiosna
1. Kiedy wiosna przyjdzie do nas,
Roześmiana i zielona,
Razem z wiosną wszystkie dzieci
Zaśpiewają tak:
Zielona trawa, zielony mech,
Zielona żaba…rech, rechu, rech.
Zielona trawa, zielony mech,
Zielona żaba…rech, rechu, rech..
2. Rośnie trawa, rosną listki,
Rosną szybko dzieci wszystkie.
Przyfrunęły też bociany
I klekocą tak:
Zielona trawa...
3. W lesie kwitnie już zawilec,
Obudziły się motyle,
A wieczorem nad łąkami
Słychać żabi śpiew:
Zielona trawa...