Grupa Motylki

Dlaczego w marcu jest jak w garncu? - 1 tydzień
 

  • Rozwijanie słuchu fonematycznego, nazywanie poznanych liter.
  • Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni.
  • Zapoznanie ze znaczeniem słowa kataklizm.
  • Zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie, zapoznanie ze znaczeniem wody w środowisku.

Gdzie się ubiera Pani Wiosna? - tydzień 2

  • Integrowanie się z rówieśnikami podczas zabaw przy muzyce.
  • Zapoznanie z wybranymi ptakami wędrownymi.
  • Zapoznanie z tradycją obchodów pierwszego dnia wiosny,
  • Zapoznanie z budową i cechami wybranych kwiatów wiosennych, zapoznanie z etapami rozwoju tulipana.

Z czego to jest zrobione? - tydzień 3

  • Zapoznanie z etapami powstawania chleba, rozwijanie myślenia logicznego.
  • Ćwiczenie koncentracji uwagi podczas zabawy, wyrabianie umiejętności współzawodnictwa.
  • Zapoznanie z etapami powstawania sera.
  • Zapoznanie z etapami powstawania wełny.
  • Zapoznanie ze sposobem powstawania papieru.

O czym marzą zwierzęta? - tydzień 4

  • Rozwijanie umiejętności przeliczania, ćwiczenie myślenia matematycznego.
  • Zapoznanie ze zwierzętami zamieszkującymi pola.
  • Zapoznanie z gatunkami zwierząt zamieszkującymi różne warstwy lasu.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.

Piosenka do nauki: Idzie do nas wiosna

1. Kiedy wiosna przyjdzie do nas,
    Roześmiana i zielona,
    Razem z wiosną wszystkie dzieci
    Zaśpiewają tak:

Zielona trawa, zielony mech,
Zielona żaba…rech, rechu, rech.
Zielona trawa, zielony mech,
Zielona żaba…rech, rechu, rech..

2. Rośnie trawa, rosną listki,
Rosną szybko dzieci wszystkie.
Przyfrunęły też bociany 
I klekocą tak:

Zielona trawa...

3. W lesie kwitnie już zawilec,
Obudziły się motyle,
A wieczorem nad łąkami
Słychać żabi śpiew:

Zielona trawa...